IInstant Nav vervangen door een universeel android systeem.

Discussie en vraagbaak over Delta 3
frans

Re: IInstant Nav vervangen door een universeel android systeem.

Unread post by frans »

Beste Erik;
Beginnen bij het begin: wil je trouwens een 7 Inch 2Din of 9 inch? (2 Din is gemakkelijker inbouwen)
1. schaf een OBDII ELM327 Bluetooth V1.5 aan,(paar Euro bij ali) download de Multieuscan software, neem een licentie (ca 50 euro) en ga er mee aan de gang met je Delta. Want: na verwijderen Nav ben je een rits instellingen kwijt, zie verder eerder bericht hierover.
2. koop een inbouw paneeltje en zorg dat je een printje met de 4 toetsen van de radio uitvoering hebt (Tuynder of uit een Delta radio/cd halen)
Of, eenvoudiger: gebruik net als ik het paneel met de 4 toetsen van je Nav hiervoor (zie foto 1) Moet wel aangepast worden dus niet meer bruikbaar
voor je Nav. (maar daar heeft toch niemand meer iets aan) Het grote voordeel is dat, mits je een 9 Inch "platte" unit koopt, je dit paneel klemvast
in het dashboard past, dus geen verdere montage voorzieningen nodig.
nav1.jpg
3. zoals je ziet heb ik het gat in het Nav paneel flink groter moeten maken, en de 9 inch unit erop vastgezet met wat mini parkertjes en revetten.
4. zoals eerder omschreven moet de stekker van de Bravo unit vervangen worden, zie volgende foto's. Juiste stekker en verloopkabeltjes voor radio en GPS antenne op de Delta connectors aan te sluiten ook op ali bestellen. Pennetjes uit Bravo stekker gemakkelijk uit te halen en passen in de nieuwe stekker.
nav2.jpg
nav4.jpg
nav5.jpg
nav6.jpg
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di.
Erick86

Unread post by Erick86 »

Beste Frans,

Bedankt voor uw reactie.

Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat ik iets anders zoek dan wat dat inbouwbedrijf mij bood. Zij bouwen alleen systemen in met ofwel Android Auto (waar je je telefoon altijd moet koppelen om de functies te gebruiken) of apparaten zonder navigatie. Het lijkt mij handiger om zo'n systeem met Android besturingssysteem te kopen, waar je niet altijd afhankelijk bent van je telefoon. Maar dat kost kennelijk wel wat meer moeite.

Ik had bij Amazon een Chinees apparaat voor de Bravo (9inch, merk MIVPD) gekocht. Dacht ik er net uit te zijn, kreeg ik van de klantenservice de melding dat het niet zou passen in de Delta, want geen standaard 2-DIN formaat. Op hun aanraden dan maar afbesteld. Op zich wel alert natuurlijk.
Het apparaat leek overigens erg veel op dat van u, aan de knoppen te zien. Maar u heeft dus het Deltapaneel zodanig aangepast, dat deze wel past. Moet ik zo'n melding dan maar negeren en gewoon bestellen?

Het blijkt dus dat dit soort apparaten niet worden ingebouwd met de 2-din frames. Die met de kleinere schermen wel, begrijp ik. 2-DIN lijkt me inderdaad makkelijker; er zijn ook inbouwframes te bestellen met een grijs of zwart paneel speciaal voor de Delta en dan lijkt het me niet moeilijk.

Het liefst zou ik echter een 9 inch willen. Dan zal ik dus mijn huidige paneel moeten gebruiken, of een nieuwe moeten kopen. Maar dan alleen het voorpaneel toch?
Erick86

Unread post by Erick86 »

Beste Frans,

ik denk dat ik eruit ben, maar de laatste vraag die nog overblijft is hoe je het gat in het paneel groter maakt?

Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan, want verder lijkt het mij een goede oplossing.

Alvast bedankt!

Erik
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”