Musa met ratelgeluid in 5e en 6e versnelling

Discussie en vraagbaak over Musa
lcbro
Posts: 1
Joined: 17 Jan 2011, 12:02

Musa met ratelgeluid in 5e en 6e versnelling

Unread post by lcbro »

Tijdje terug via dealer een gebruikte Musa 1.4 Platino (2005) gekocht met 95000 km op de teller. Leuke auto. Echter, het valt me op dat de (handbediende) versnellingsbak in één situatie nogal wat lawaai maakt, namelijk in de 5e of 6e versnelling bij het gas loslaten. Zolang je gas geeft geen geluid, zo gauw je gas loslaat gaat-ie ratelen. Andere versnellingen geen probleem.
Dealer heeft er naar gekeken, zegt bak eraf en lagers gecontroleerd te hebben en olie ververst, maar heeft verder geen actie ondernomen. Heeft iemand een idee waar dit zit? Gezien het geluidsniveau kan ik me niet voorstellen dat dit het normale gedrag van de bak is.
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Musa met ratelgeluid in 5e en 6e versnelling

Unread post by Koos »

Als de dealer de bak los gehad heeft dan MOET hij er wat aan kunnen vinden ,denk tandwielen beschadigd of toch een lager stuk .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Musa met ratelgeluid in 5e en 6e versnelling

Unread post by Spy »

Bij onze Delta MJET was het iets van plastik. De bak hoefde er niet vanaf. De lokale Alfa Romeo monteur wist het te vinden. Andere (Lancia) garages praatten ook over de bak verwijderen.
Maar omdat de bak het verder top deed en ook niet lekte twijfelde ik..
Post Reply

Return to “NL30 Musa”