Draagvlak

Discussie en vraagbaak over Musa
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Draagvlak

Unread post by Spy »

Is het een idee om, gezien de lage opkomst en de grote overeenkomst met de Y de Musa daaronder te huizen?
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Draagvlak

Unread post by Koen »

(ironie aan)

- Ben je in een opruimwoede dit WE ? :D
- Wil je het aantal "Berichten" van het subforum "NL65 Ypsilon, Y10, A112" opkrikken zodat het misschien in de top 5 komt ? X(
- Binnen afzienbare tijd kan je misschien alle subforums bijeen voegen, omdat Lancia [size=small](buiten Italië)[/size] wordt opgedoekt, en er dus sowieso minder posts worden geplaatst ? :X [size=small](wat eigenlijk al een tijdje bezig is)[/size]

(ironie uit)

Ik weet het niet of er zoveel overeenkomsten zijn ?
- motoren : ja
- DFN : ja (vermoed ik toch)

Maar voor de rest ?
- De electronica is bij elke Fiat / Lancia / Alfa technisch zeer overeenkomstig. Maar de oorzaken kunnen toch verschillen ?
Daarmee bedoel ik niet massa probleem ofzo, maar bij het ene model is het kabelbreuk, bij de andere ligt het aan de bedieningshendel.
- Praktische zaken / handelingen verschillen [size=small](neerklappen zetels, plaatsen bagagedrager, etc)[/size]. Maar dat is inderdaad ook het geval bij elk ander model van Ypsilon.
De A112 is er daar ook bijgeslopen. Veel overeenkomsten heeft die helemaal niet met de laatste Ypsilon.

Dus eigenlijk : je hebt wel een punt ;) .

Maar als er dan toch "opgekuist" moet / gaat worden, nog enkele voorstellen :
- Samenvoegen van : "NL01 Algemene discussie over Lancia" & "NL11 Lancia Café".
Ook in die 2 subforums zijn er bijna gelijkaardige topics. Ja, ik weet het : de opzet is anders bedoeld. Maar toch.
Bijkomend : veel reacties komen er niet op een topic daarin. [size=small](op het Duitstalig gedeelte ligt dat anders... OMG 8-) :) )[/size]
- Samenvoegen van : "NL05 Lancia in Nederland" & "NL10 Lancia in Belgie".
Nieuwe naam : "NL10 Lancia in Benelux" X( :D
Reden : zie hierboven.

Voordeel van minder subforums :
- nieuwe bezoekers [size=small](het zijn er niet zoveel meer de laatste tijd, vrees ik)[/size] vinden sneller hun weg naar het betreffende deel.
- misschien meer reacties in een samengebald subforum. Daarmee bedoel ik de 2 extra voorstellen / samengevoegde subforums die ik gedaan heb. Meer Musa rijders zullen er daarom niet bijkomen (oorzaak en gevolg niet verwarren :)).

Laatste bedenkingen :
- eigenlijk had dit in "NL01 Algemene discussie over Lancia" of "NL11 Lancia Café" moeten staan 8-) ;)
Maar of er dan reacties hadden geweest ? (zie de oproep van Cashforce... http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 66,1352813 )
- al een hele tijd wil ik eenvoudige flyers [size=small](A5 of kleiner, zwart/wit tekst, geprint)[/size] maken met verwijzing naar dit forum en onder de ruitenwisser stoppen van elke geparkeerde Lancia.
Misschien toch eens werk van maken ? [size=small](veel werk zal dat niet zijn : Lancia's zie je toch niet veel meer... :( )[/size]
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Draagvlak

Unread post by JackWess »

Dat laatste vind ik eigenlijk wel een goed idee, als je die klaar hebt, mail maar, ik doe mee.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Draagvlak

Unread post by Spy »

Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt.. mijn excuses.

De Thema en de Dedra zijn ook samengevoegd en hebben op de 2.0 motor niet veel overeen. Terwijl de Dedra veel meer raakvlakken met de Delta heeft. Tipo basis en de laatste Dedra heeft zelfs een Delta interieur. Maar goed het was maar een idee.
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Draagvlak

Unread post by Koen »

Huh ? Gevoelige snaar geraakt ?
Heb je dan een mailbox vol met bedreigingen gekregen ? :S :)

Jouw voorstel kan ik zeker mee leven. Het heeft zijn voor- en nadelen.
Nu ja "nadelen " is een veel te groot woord.

En mijn beide voorstellen kunnen dan ook ineens gedaan worden.
Vind ik :D .

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Draagvlak

Unread post by Spy »

Aight
Post Reply

Return to “NL30 Musa”