automaat phedra jtd stuk

Discussie en vraagbaak over Phedra en Zeta
eelco aan zee
Posts: 3
Joined: 08 Mar 2012, 13:26

automaat phedra jtd stuk

Unread post by eelco aan zee »

met mijn phedra 2.2 jtd automaat uit 2005 ben ik gestrand in Bulgarije. De reisverzekering bracht me dankzij een vervangende vw golf weer thuis, maar de Phedra staat nog daar, en moet gerepareerd worden. De automatische versnellingsbak lijkt overleden. Het begon met een waarschuwing "storing versnellingsbak" en daardoor schakelde de auto ook in een soort 'limp mode': hij bleef in zijn 3. Maar dan slipte de bak enorm als je veel gas gaf. Auto stilzetten, uitzetten, opnieuw starten en alles werkte eer naar behoren. Ik dacht aan iets met een sensor en bovendien is mijn Bulgaars niet zo goed. Dus ik reed er mee verder want ik moest nog maar 200 km naar mijn bestemming. Het probleem deed zich echter met steeds kleinere intervallen voor en de geluiden uit het vooronder werden onheilspellender. Bij een merkgarage gestopt (peugeot). Die sprak gelukkig goed Duits en kende wel het peugeot-broertje van de phedra, maar daar zit niet deze dieselmotor en bak in. Navraag leerde dat de phedra nooit geimporteerd is in bulgarije, en ook niet in macedonie. Kortom: geen onderdeel te vinden.

Wie weet in welke auto's die automaat nog meer gemonteerd is? (bijvoorbeeld in welke fiat/alfa/lancia?). Dan koop ik hier een gereviseerde bak en stuur die naar de garage in bulgarije. Uiteraard is een phedra jtd 2.2 automaatbak ook goed!
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: automaat phedra jtd stuk

Unread post by jdebeer »

Al op onderdelenlijn.nl gekeken ? Staat er eentje op voor een JTD. In Heesch (NBr)
Succes
Post Reply

Return to “NL40 Phedra, Zeta”