Kopen Phedra, waar moet ik op letten

Discussie en vraagbaak over Phedra en Zeta
Yur
Posts: 27
Joined: 21 Sep 2011, 21:06

Kopen Phedra, waar moet ik op letten

Unread post by Yur »

Wil Phedra kopen 2005 benzine automaat. Wie heeft er tips of het een verstandige keuze is en waar ik op moet letten.

Weet iemand nog aardige te koop?
Ton
Posts: 6
Joined: 27 Dec 2008, 17:36

Re: Kopen Phedra, waar moet ik op letten

Unread post by Ton »

Hallo Yur,

Ik heb geen tips, maar overweeg zelf ook een Phedra en zit met dezelfde vragen.
Heb jij inmiddels al een Phedra gekocht?

Ik verwacht 20000 per jaar te rijden, dus denk dat een diesel een betere keuze is?

gr.

Ton.
Frank AM
Posts: 13
Joined: 26 Feb 2009, 20:28

Re: Kopen Phedra, waar moet ik op letten

Unread post by Frank AM »

Hallo Yur en Ton,
Ik heb in de afgelopen jaren een Fiat Ulysse 2.0 jtd automaat gereden, daarna een identiek gemotoriseerde Phedra JTD automaat. Op dit moment weer een Ulysse, maar deze keer met 2.0 benzine automaat. De dieselmotor heeft de voorkeur, veel meer trekkracht en relatief gunstig verbruik. Alleen erg duur in de wegenbelasting.De benzine motor is maar net genoeg voor een auto van dit formaat/gewicht, verbruik ligt hoger (9,5 tot 10 liter per 100 kilometer), maar goedkoper in wegenbelasting. Mijn keuze voor benzine is vanwege het geringe aantal kilometers dat we met deze auto per jaar rijden.

Ik zou geen modellen kopen van voor 2005, de oudere modellen (vanaf 2002) hadden nogal wat kinderziektes. Ik zou geen diesel kopen met meer dan 150 of 175.000 kilometer, benzine max 125 of 150.000. De Phedra is een veel mooiere auto dan de Ulysse, echter de onderhoudskosten kunnen ook hoger liggen dan de Fiat omdat er meer kapot kan gaan (vb electrische schuifdeuren). Meeste problemen zijn opgelost met terugroep acties, dus kies een dealer onderhouden auto, dan zijn die zaken aangepast. Remblokken en schijven slijten vrij snel op deze auto (zwaar gewicht?), dus ook even checken.
Groeten
Frank
Post Reply

Return to “NL40 Phedra, Zeta”