gevraagd: dashbord paneel fulvia coupe serie 1

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
fulviabert
Posts: 371
Joined: 18 Jan 2009, 22:39

gevraagd: dashbord paneel fulvia coupe serie 1

Unread post by fulviabert »

hoi allemaal,wie heeft er nog een dashboard paneel liggen ter overname voor een coupe serie 1? de fineerstaat is voor mij niet belangrijk de basis moet wel goed zijn,dus niet gebarsten,en rond de teller gaten en het langgerekte deel moeten de zijkanten ook wel netjes zijn. Ik wil de komende winter deze opnieuw gaan voorzien van een nieuwe laag fineer. Wat ik nu heb is met plastic achterzijde. vast bedankt, Bert
Huib
Site Admin
Posts: 1784
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: gevraagd: dashbord paneel fulvia coupe serie 1

Unread post by Huib »

Ik ken alleen die met plastic achterzijde. Let op Bert! Plastic en hout hebben een verschillende coëfficiënt van thermische uitzetting. Er zit daarom een laagje textiel (ik vermoed linnen) tussen het plastic en het fineer. Een Fulvia is high tech. Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen maar dat houten S1 dashboard doet niet onder.voor alle andere high tech. Wij repareren het oude fineer en doen daarover dan een laagje nieuw fineer. Honduras mahonie. Wij hebben het nooit gedurfd om ook dat uiterst dunne laagje textiel te vervangen. Ik doe er Tung olie op ipv van lak. Tung olie werd in de middeleeuwen al gebruikt om houten schepen waterdicht te maken. Ik gebruikt die Tung olie omdat ik die ook op het stuur doe. Stuur zijde glad schuren en Tung olie er op. Dan heb je hout in je handen en geen polyurethaan of vernis. Stuur is ook van Honduras mahonie. DIe houtsoort is niet beschermd dus je moet altijd een stuk kunnen krijgen.
fulviabert
Posts: 371
Joined: 18 Jan 2009, 22:39

Re: gevraagd: dashbord paneel fulvia coupe serie 1

Unread post by fulviabert »

Dank je Huib voor de uitvoerige uitleg,zal er zeker rekenschap mee houden. Nu nog hopen dat er iemand is die er een voor mij heeft liggen,dan kan ik het toepassen. mvg. bert
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”