Airco geeft geen koude lucht...

Discussie en vraagbaak over Thesis
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by gergely »

Natuurlijk op het heetste moment: de airco geeft geen koude lucht meer. :(
Als ik de airco aanzet, hoor je wel een relais schakelen en hoor je enigszins alsof er een compressor meeloopt. Het motortoerental zakt niet erg veel en de fan voor de radiator lijkt ook niet aan te slaan... Ook niet in de stand AUTO.
Er komt wel voldoende lucht uit de ventilatie-openingen en de interne blower werkt ook naar behoren. Alles doet het dus, alleen de lucht is niet koud.

Iemand een idee?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Michael
Posts: 22
Joined: 22 Dec 2008, 09:24

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Michael »

Ik rijd ook al 2 weken zonder koude lucht.
Het blaast wel hard, maar gewoon geen koude lucht, zelfs niet op 'Low'.
En in het midden van het dashboard, komt er veel lucht uit het linker ventielatierooster en slechts een beetje uit het rechter (en ja, ze staan alletwee even ver open ;))
Ben al langs geweest bij de garage en teruggekeerd met volgende diagnose : een of andere slang gebarsten en ze gaan meteen ook airco bijvullen.

Volgende week heb ik weer een coole Thesis B)

Groeten,
Michael.
Robbedoes
Posts: 319
Joined: 13 Mar 2010, 17:46

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Robbedoes »

Het is meestal gewoon je airco afvullen, bij kwik fit achtige bedrijfjes kun je dat laten doen, kost tussen de 50-100 euro.

Kan natuurlijk een reden hebben waarom hij leeg is, inderdaad een lekke slang ofzo of gat in je airco radiateur. (condensor heet dat)
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by gergely »

Ik ben ook eigenlijk een beetje bang voor drooglopen van de compressor, als het systeem leeg is.
Ga volgende week even langs Halan.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Rino »

Gergely en andere,

de airco dient om de twee jaar een beurt te krijgen. Ik heb het in juli vorig jaar laten doen bij Kwik-Fit : Airco Fresh (reinigen) + Service beurt (gas navullen) voor alles tesamen 119 euro.

Doen, Rino
Robbedoes
Posts: 319
Joined: 13 Mar 2010, 17:46

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Robbedoes »

Ik zou het inderdaad ook niet bij Halan doen, denk dat je dan op 300 zit ofzo.....en zij besteden het waarschijnlijk ook uit.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Rino »

Robert, ik laat herstellingen enz. bij de dealer in Gent doen, ben ik ook best over tevreden. Ik was één keer bij de Kwik-Fit omdat dit een akkefietje is en voor mij toen praktisch was. Ik zou als ik jou was geen uitspraken doen over prijzen als je ze niet kent. Het zou me niet verwonderen dat Halan beter doet, met een gratis wasstraat. Maar goed, dit was het onderwerp van de vraag van Gergely niet.
Groet, Rino
Michael
Posts: 22
Joined: 22 Dec 2008, 09:24

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Michael »

Bij mijn Lancia-dealer wordt er 109 euro gerekend voor de bijvulling.
Wat er nog bij komt als werkloon weet ik niet, want de aircovulling wordt gedaan tijdens een grotere herstelling.

Michael.
Robbedoes
Posts: 319
Joined: 13 Mar 2010, 17:46

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by Robbedoes »

Ik was 59 euro kwijt bij de ATU, dat is een soort kwik fit, en werkt prima!


APK kost daar ook maar 20 euro!
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Airco geeft geen koude lucht...

Unread post by gergely »

Wel, genoeg om over na te denken tijdens een warme 2e Paasdag... dank voor jullie bijdragen tot zover.
Vorig jaar heeft de airco nog een reinigingsonderhoud bij Halan gehad: ik had last van oude sokkengeur in de auto...
Daarnaast heb ik helemaal geen vervelende ervaringen bij Halan, eerder andersom: mijn Omega (hoe moeilijk is die auto???) is door een merkloze garage maar naar de Opel dealer gesleept: kreeg de koeling niet meer in orde...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”