Navteq 2010 update cd

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Navteq 2010 update cd

Unread post by Rino »

Naar jaarlijkse gewoonte op het einde van het jaar is het tijd voor nieuwe versie van de navigatie-cd. Tot op heden is er volgens hun webwinkel nog geen nieuwe versie beschikbaar. Laten ze ons daar bij Navteq in de steek met onze Thesis ? Ik hoor ze het al zeggen : te weinig volume. Kijk, nog eens, ik heb niet gekozen voor hun systeem, dat deed Lancia/Fiat. Dan moeten zij volgens mij maar zorgen dat de niche volumes - Thesis - samen met de grote volumes - Fiat - blijven bediend worden.
Ik ga niet zitten rondkachelen met een TomTom op mijn vooruit geplakt, dat ziet er niet uit.
Wie moeten we hiervoor porren ? Wie help er !?
Dank bij voorbaat voor de reacties, Rino

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by gergely »

Ik doe in ieder geval mee.... ik wil ook wel een brief/mail hun kant op doen gaan. Er zijn naar mijn idee 2 smaken: een ieder van ons kan individueel een brief/mail sturen, of het kan vanuit het 'Lancia Forum'...

Schiet maar....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Devers
Posts: 100
Joined: 21 Dec 2008, 23:05

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by Devers »

Echt snappen doen ze het nog niet bij Navteq. Kreeg toevallig gisteren een briefje van ze met een aanbieding voor 20 euro korting (was 157 toen 139, nu 119 euro) voor de Benelux-Siemens Thesis, versie .... 2008-2009!
Wat het helemaal mooi maakte is dat ik de brief gisteren op 29 december door DHL (!) bezorgd kreeg en dat de aanbieding tot 18 december loopt ''want dan heeft u meer tijd om van de Kerst te genieten''.
Al met al krijg ik sterk het vermoeden dat een 2009-2010 update er niet gaat komen.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by Rino »

Tsja Derk, jouw verhaal doet ons inzien dat het een bureaucratische club is. Moeten we ons probleem met dat soort jongens gaan onderhandelen !? Ik wacht ook nav wat Gergely schreef meer adviezen af en dan gaan we voor een individuele klachten of een groepsklacht. Ik ben van mening dat een klacht in groep meer gehoor krijgt. We wachten zo'n 2 weken op commentaren hier en slaan dan toe.

PS : ik lanceer dit verhaal ook op het Duitse en Italiaanse forum. 2gether we're strong!

Zouden we eigenlijk met de roest aan de zijranden van de motorkap ook moeten doen, maar dat hoort bij een andere discussie.

Rino
nieboer
Posts: 47
Joined: 22 Dec 2008, 19:16

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by nieboer »

als Lybra rijder kreeg ik ook via DHL de aanbieding voor 119.00 euro voor versie 2008/2009! Blijkbaar hebben ze daar nog een heel stel van en proberen ze die eerst te slijten. hier zitten we dus niet op te wachten.


groeten Robin
Rainmaker
Posts: 65
Joined: 21 Dec 2008, 20:18

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by Rainmaker »

Is het noodzakelijk om de specifieke Lancia Thesis cd te gebruiken?
Ik ben er niet helemaal zeker van (en de auto staat te ver weg om het even snel te controleren), maar volgens mij heb ik naast de standaard-cd ook een cd van Duitsland van Navteq en hierop staat nergens een Lancia verwijzing. Die cd is niet door mij gekocht en zat al bij de auto bij aanschaf.

Groet,

Auke
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by gergely »

Heb ooit eens gehoord / gelezen dat Opel Vectra CD's het ook zouden doen... maar , die auto bestaat ook al lang niet meer. Daarvan heeft Navteq dan ook vast nog heel veel op de plank liggen...>:D<
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
ronsas
Posts: 26
Joined: 23 Dec 2008, 18:38

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by ronsas »

Altijd weer leuk, die navigatie discussies. Als Lybra rijder heb ik ook veel moeite moeten doen om mijn ingebouwde Siemens systeem up-to-date te krijgen. Uit ervaring weet ik het volgende:

- Navigatie CDs van de Thesis werken ook in de Lybra (en waarschijnlijk ook vice versa, beide hebben het Siemens NCDR systeem)
- Navigatie CDs voor Opel (Omega bevat Siemens systeem) werken ook in de Lybra en dus waarschijnlijk ook in de Thesis (ook NCDR systeem).
- Voor de Opel Omega is er WEL een 2009-2010 CD Benelux uit (die ik helaas niet bezit). Sterker nog, deze CD reeks beslaat een groot deel van de EU en bestaat uit 8 CDs, allen 2009-2010:

CD 1 Alpen
CD 2 Benelux
CD 3 Frankrijk
CD 4 GB/Ireland
CD 5 Duitsland
CD 6 Italië
CD 7 Scandinavië
CD 8 Spanje/Portugal

en is via de website van Navteq voor de vriendenprijs van 199 euro te koop. Je kunt ook één CD per groepje landen kopen (Benelux, Scandinavië en zo) en betaalt dan 99 euro. Als je dan weet dat voor de Lybra/Thesis cd Benelux (meest recente versie 2008-2009) maar liefst 157 euro gevraagd wordt dan snap ik het prijsbeleid van Navteq niet meer. Of hebben ze inderdaad nog een stapel oude CDs liggen en is een update naar 2009-2010 gezien de aantallen niet interessant?

Het enige verschil dat ik heb kunnen vaststellen tussen Lancia en Opel CDs is dat bij POI in plaats van Lancia dealers Opel dealers staan maar ja, daar valt mee te leven. Het is in ieder geval veel beter dan met een Tomtom op een zuignap rond te rijden in je Thesis of Lybra.

Ciao,
Ron
Rainmaker
Posts: 65
Joined: 21 Dec 2008, 20:18

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by Rainmaker »

Ik heb mijn Duitsland-cd zojuist kunnen bekijken.
Het is een oude cd uit 2003 (terwijl de auto uit 2005 stamt).
Er is geen Lanciaverwijzing te vinden op de cd. Alleen het "Navtech|On Board" logo en algemene info.
productnummer is T1000-6412. Kan op de site van Navteq, noch via Google, enige verwijzing vinden met betrekking tot het productnummer.
Ik weet dus niet onder welke noemer deze cd is verkocht door Navteq.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Navteq 2010 update cd

Unread post by Rino »

De Opel Vectra cd's heb ik twee jaar terug ook geprobeerd. Aanvankelijk liep dat wel maar snel bleek dat ze te onbetrouwbaar en kwam er van navigeren niet veel in huis. De originele blijven voor mij de enige optie.
De voorstellen hier ondertussen zijn allemaal wel leuk en mooi, echter Lancia claimt premium auto's op de markt te zetten, dan vind ik niet dat we moeten geen bedelen bij Opel of andere merken, zeker niet voor de Thesis !

Zoals bij andere wisselstukken,.... vind ik dat de auto zo origineel mogelijk moet blijven, dat geldt ook voor de navigatie.

Rino
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”