Thesis auto trilt

Discussie en vraagbaak over Thesis
vjeko
Posts: 5
Joined: 25 Dec 2009, 08:41

Thesis auto trilt

Unread post by vjeko »

Hallo,
Ik heb gisteren een thesis 3.0 gekocht,met optreken trilr voor kant,volgens verkoper dat komt door kapote aandrijfas.
Met optreken dus als ik gas pedal aandrukt dan trilt auto,als gas pedal los word gelaten dan is die triling over.
Ook hoor ik krakende geluiden,volgens mij,voor kant links.
Weet iemand wat kan dat zijn?

Gr.Vjeko
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Thesis auto trilt

Unread post by Rino »

Dit zal steeds erger worden, linker (korte) of rechter (zelfde als linker met verlengstuk) aandrijfas vervangen. Als je pech hebt moet de ashelft (aansluiting aan de aut.versnellingsbak) ook vervangen worden. De onderdelen zijn ook als revisie-stukken te verkrijgen.
In het beste geval hoef je enkel de korte linker aandrijfas te vervangen en ben je met zo'n 250 euro zonder werkuren er van af.
Niet te lang mee wachten, de kosten zijn bescheiden (toch voor deze auto ;-) )
succes ermee, Rino
vjeko
Posts: 5
Joined: 25 Dec 2009, 08:41

Re: Thesis auto trilt

Unread post by vjeko »

Hallo Rino,
Bedankt voor jou reaktie,ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik heb die auto blind gekocht,mischien heb ik stom gedaan,maar dat waren puur emoties.Super mooi auto.
Maar weet jij wat kost zo een ashelft (aansluiting aan de aut.versnellingsbak)?

Gr.Vjeko
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Thesis auto trilt

Unread post by Rino »

144 € voor de ashelft
Devers
Posts: 100
Joined: 21 Dec 2008, 23:05

Re: Thesis auto trilt

Unread post by Devers »

Hoe zou je een Thesis anders moeten kopen dan op emotie? JUiste keus!
vjeko
Posts: 5
Joined: 25 Dec 2009, 08:41

Re: Thesis auto trilt

Unread post by vjeko »

Dankje wel,

Ik ben super blij met mijn Thesis.Auto met emoties!!!
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Thesis auto trilt

Unread post by Rino »

Emotie : af en toe eens goed zot doen om niet zot te worden. Dat is het lang leven. Echter aan alles zijn er limieten en grenzen.

Dacht je dat de MB's of de BMW's zonder emotie gekocht worden ? Wie zich veroorlooft om NIET in een MB of een BMW te rijden heeft eerst goed nagedacht. :S
vjeko
Posts: 5
Joined: 25 Dec 2009, 08:41

Re: Thesis-auto trilt niet meer

Unread post by vjeko »

Hallo,
Ik heb een paar weken geleden vermeld dat mijn Thesis met optrekken heel erg trilde.
Volgens Rino lag dat aan aandrijfas,en dat klop,was inderdaad aandrijfas aan linke kant.Ik heb auto naar een garage bij mij in de buurt
gebracht om reparatie te laten uitvoeren.AUTO ITALIA in Deurne
Nieuwe aandrijfas bij Lancia dealer kost rond 500 euro en revisie as kost ongeveer 250 euro maar nu komt de mooiste deel van hele verhaal.Mensen bij de Auto Italia komen met heel goede oplossing want die as op zich zelf was niet echt kapot gaat meer over tripoide(deel van aandrijfas en die komt in de ashelft (aansluiting aan de aut.versnellingsbak)maar die kan jij niet los bestelen voor Lancia.
Voor Alfa is die tripoide wel los te bestelen en van Alfa 166 JTD past de tripoide op aandrifas van Lancia Thesis,kost 68,90 euro,ex btw.
Omdat ook de rechte aandrijfas was niet meer 100% heb ik besloten alle twee kanten van as maken.
Kosten zijn gewest:
2x tripoide 137,80 euro,ex btw
arbeidsloon 125,00 euro

Thesis trilt niet meer,nu kan ik echt van mijn auto genieten,bovendien mijn complementen voor garage Auto Italia, voor hun vakmanschap
en manier hoe ze hun klanten behandelen.
Auto Italia
Piet Mondriaanstr.18
5753 DJ Deurne
tel.nr.0492-354445
www.autoitalia.biz
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”