Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Discussie en vraagbaak over Thesis
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by gergely »

De blaadjes vallen van de bomen, de temperatuur daalt: de thesis (2.4JTDV20 - 175Kkm) start slecht.
Ondanks dat het gele symbool 'gloeibougies' uit is, moet de startmotor zeer langdurig ronddraaien om aan te slaan. Is dat eenmaal gebeurd, dan is er verder niets meer aan de hand. Vorig jaar heb ik het probleem ook gehad, maar met het warmer wordende weer trad de fout niet meer op en was dus niet meer reproduceerbaar / oplosbaar.

De verstuivers zijn allemaal nieuw, accu is destijds getest, geen foutcodes mbt gloeibougies, ik rijd uitsluitend A-kwaliteit brandstof.

Wie weet waar mijn thesis aan lijdt??
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by jdejager »

Misschien je BDP sensor aan het einde van z'n leven? Heb zelf een 1.9 Jtd in een Lybra die altijd goed startte totdat dit verschijnsel zich voordeed. Niet elke keer maar zo nu en dan en net genoeg om je te laten schrikken:(
Uiteindelijk startte hij helemaal niet meer en bleek het de BDP sensor te zijn die het niet meer deed. Na vervanging nooit weer gehad. Die van mij had het ook erger bij vochtig weer.
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by gergely »

Dank voor je reactie.
Als je de nokkenaspositiesensor (fase-sensor) bedoelt: deze is in augustus vervangen... of bedoel je iets anders?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
p.a.
Posts: 17
Joined: 25 Oct 2009, 08:46

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by p.a. »

Hoi,

Je schrijft dat er geen foutcodes met betrekking tot de gloeibougies zijn. Zijn er wel eventueel andere dtc's?

Groet Pascal
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by gergely »

De auto gaat weer naar de dealer (Halan) - in de vorige koudeperiode hebben ze de fout niet kunnen vinden, hoop nu wel. Ik zal ze zeker vragen om de boel goed uit te lezen..

Keep you posted...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by jdejager »

gergely Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank voor je reactie.
> Als je de nokkenaspositiesensor (fase-sensor)
> bedoelt: deze is in augustus vervangen... of
> bedoel je iets anders?



Weet zo niet of dit gelijk is aan de BDP sensor bij de 1.9 JTD. Zal wel dezelfde functie hebben en het dus niet zijn.
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by gergely »

Mijn warmbloedige 'Italiaanse' schoot vanmorgen vanwege de koude in acute stress en weigerde vervolgens elke dienst... Morgen komt dokter Halan op ziekenbezoek en zal haar meenemen voor een onderzoek...

(startmotor draait wel rond, maar in de verste verte is er geen geluid van een ontbranding of zo te horen...)
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by Rino »

Heb hier bij mij in de buurt ook eentje die zijn Thesis niet kon starten. Nieuw accu erin en klaar. Die auto's vragen veel van de accu en zorgt er blijkbaar voor dat ze op een dag helemaal 'out' gaat. Jouw probleem leek erg op wat ik hier net hoorde.
Zorg voor een high power batterij van 100aH of meer.
Rainmaker
Posts: 65
Joined: 21 Dec 2008, 20:18

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by Rainmaker »

Ik kon vanochtend wel instappen, maar m'n Thesis had zich kennelijk voorgenomen om mij in gijzeling te houden.
De bestuurdersportier kon van binnenuit niet meer geopend worden, kennelijk door de (lichte) vorst.
Ik moest mijn raam openen en de deur door 't open raam van buiten openen.

Is altijd nog beter dan in 't geheel niet kunnen starten........
Devers
Posts: 100
Joined: 21 Dec 2008, 23:05

Re: Moeizaam starten JTD bij kouder weer

Unread post by Devers »

Standkachel. Echt genieten met deze kou!
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”