Diverse deur/spiegelprobleempjes

Discussie en vraagbaak over Thesis
pakelaan
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2009, 17:33

Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by pakelaan »

Sinds enige weken bezit ik een Thesis 2.4 JTD. Ik heb hier de volgende probleempjes mee, wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee:
* na het afsluiten van de auto blijft het mogelijk met de drukknop het bestuurdersportier te openen (het alarm gaat dan af)
* onlangs waren bij het naderen van de auto alle ramen een klein stukje open (ik neem aan bij het ontgrendelen iets open gegaan)
* na het uitschakelen van de achterairbags met de schakelaar in de kofferbak blijft de melding airbag fout constant aanwezig, indien ik deze weer inschakel verdwijnt de melding weer

Verder heb ik nieuwe buitenspiegels gekocht om de verweerde spiegelvoeten te vervangen. De deurbekledingen (die er hiervoor af moeten) zijn nogal gevoelig bij demontage: kan iemand mij tips geven hoe deze het best zonder beschadigingen te verwijderen?

groeten,
Guido Bieleveldt
eric
Posts: 57
Joined: 21 Dec 2008, 20:30

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by eric »

Hallo Guido,
Wat de ramen betreft, is het zo dat als je de auto open maakt met afstandsbediening en deze even iets te lang op open maken
drukt de 4 ramen vanzelf open gaan.
Bij het afsluiten kun je eens proberen om met de sleutel de deur op slot te doen misschien blijft hij dan wel dicht,
anders zal je het slot moeten vervangen,weet wel een adres voor gebruikte Thesis delen.
Deur bekleding eraf halen: Eerst buitenkant van handvat op de binnenbekleding eraf halen (is alleen vastgeklikt en gaat er met iets gevoel en
durf los.Daarachter bevinden zich 2 inbusschroeven,los maken!
Achter klink ( op openen houden) bevindt zich een rubber dopje( loshalen) hierachter 1 inbus,ook losmaken.
Bedieningpaneel ook inbus ..... stekker los .....
De deurbekleding is verder alleen nog vastgeklikt,en kun je met een stevig plat ijzer van beneden uit losklikken.
Als de bekleding dan geheel los is zit er nog een verbinding van de binnen klink naar deurslot even losmaken en volgens mij
nog een stekker en klaar.
Dan bevindt zich op de deur nog een soort folie tegen condens deze voorzichtig los maken met scherp mesje voor hergebruik.

Hoop dat je er wat mee kunt,

Groetjes Eric
pakelaan
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2009, 17:33

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by pakelaan »

Hallo Eric,
Dank voor je reactie, ik ga komend weekeinde aan de slag.
Dan ga ik ook proberen conform het andere item op het forum de deurklinken achter weer aan de praat te krijgen, deze deuren zijn nu alleen met de deurknop te openen.
Het bestuurdersportier laat zich wel met de sleutel op slot draaien, maar ja dat is niet wat je eigenlijk wilt. Wat zou dit dan nog kunnen zijn?
gr,
Guido
eric
Posts: 57
Joined: 21 Dec 2008, 20:30

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by eric »

hoi,
Ik zou de deur knopjes eerst met een goede kruipolie inspuiten paar dagen inwerken of nog eens herhalen!
De Sloten en klinken eraf halen is een heel werk,en eerst nog de deurbekleding :S Kost weinig en ik doe het
uit voorzorg 2-3 keer per jaar!
Over het slot; gaan bij gebruik met sleutel alle deuren op slot?
En wat gebeurt er als je DAARNA GELIJK via afstandsbediening open maakt ,gaan ze allemaal weer open.
Alarm gaat dan ook af dat is normaal!
GR Eric
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by gergely »

Eric,
waar en hoe spuit je precies die olie in? (spuit je dan olie tussen het handvat en de microschakelaar? of ergens anders?)
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
eric
Posts: 57
Joined: 21 Dec 2008, 20:30

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by eric »

HI
Ja zoals jij beschrijft,Spuitbus met rietje natuurlijk!
Gr Eric
pakelaan
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2009, 17:33

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by pakelaan »

Hallo Eric,
Het een paar keer meteen achter elkaar sluiten en open maken heeft het probleem van het bestuurdersportier opgelost, bedankt!
De achterportiersloten heb ik met kruipolie ingespoten, nu even wachten, ze komen in ieder geval niet meteen weer tot leven.
De bekledingen (de)monteren valt inderdaad erg mee, de rechterspiegel is al vervangen, nu links nog.
Deze spiegel bleek echter nog erg goed, maar ik had al een set gekocht.
Indien iemand nog een mooie rechterspiegel met nieuwe (ongespoten) spiegelkap etc zoekt, dan svp contacten. Idem ongespoten kap links, maar hier heb ik dan geen mooie voet meer bij.
Links zit ook de spiegelverstelling op de deurhandgreep, maar eens kijken hoe dat zit.
groeten,
Guido
eric
Posts: 57
Joined: 21 Dec 2008, 20:30

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by eric »

Hallo Guido,
Fijn dat het allemaal goed is verlopen.:)
Het verhaal met de kruipolie zal met wet geluk ook gaan werken,er kan nl water in deze kontacten lopen en
dan krijg je ....... roest zitten ze nou niet TE lang vast kan kruipolie helpen.
Anders kun je de andere optie nog altijd doen(Losmaken en ontroesten) is het meeste werk.
Spiegelverstelling zit alleen met stekker vast geen probleem.
Wat voor spiegelglas zit in die rechter spiegel,een zelfdimmende? Of is het een met lichtblauw spiegelglas.

GROET Eric
pakelaan
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2009, 17:33

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by pakelaan »

Hallo Eric,
De linkerspiegel is ook vervangen, prima verlopen, meteen alles mooi ingevet.
Ik laat de deurbekleding vlak tegen de deur op een kussen zakken, dan hoef ik de bekabeling niet los te maken, e.e.a. gaat dan vrij vlot.
Ik weet niet hoe je kunt zien of een spiegel zelfdimmend is of niet, maar het lijkt blauwig spiegelglas.
Wat betreft het portierslot van het bestuurdersportier heb ik te vroeg gejuicht: de deur sloot prima, het was alleen onmogelijk geworden het portier van binnenuit te openen. Ik heb met de sleutel de deur weer geopend en nu is de oude situatie weer terug. In ieder geval kun je nu wel weer de auto verlaten, niet onbelangrijk...
Het lijkt er dus op dat:
OF: de binnenbediening werkt, maar dan wordt de mechanische drukknop niet uitgeschakeld bij het sluiten met de afstandbediening
OF: de afstandbediening zorgt wel voor het uitschakelen van de drukknop, maar dan kan het portier van binnenuit niet meer geopend worden
Rara?
groeten,
Guido
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Diverse deur/spiegelprobleempjes

Unread post by gergely »

Guido,

voel je bij het openen van de linkerportier van binnen uit overmatige weerstand in de deurhandel? Dat heb ik nl sporadisch. Wat daarbij helpt (en dat moet je enigszins voorzichtig doen) is al zittend in de auto de sloten met de afstandbediening op slot zetten door 1 maal (!!!!!!) op de afstandbediening te drukken en daarna direct met de afstandsbediening weer te openen (bij 2-maal zet je het alarm aan en dan zou je zomaar eens eens een probleem kunnen hebben...:X)...

Succes
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”