Microschakelaars deurklinken

Discussie en vraagbaak over Thesis
Ad de Hoog
Posts: 66
Joined: 31 Jul 2009, 14:45

Microschakelaars deurklinken

Unread post by Ad de Hoog »

Langzaam maar zeker begeven bij mij in alle deurhandvaten de kleine schakelaartjes om de deur electrisch te ontgrendelen.

Offerte bij een dealer leerde mij dat per deur de reparatie zo'n € 285 gaat kosten. voornamelijk veroorzaakt omdat er een stukje in de kleur van de wagen moet gespoten worden. Het gehele handvat moet vervangen worden.

Heeft iemand ervaring met deze reparatie of is er een alternatieve reparatiemogelijkheid?

Alvast dank

Ad
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
eric
Posts: 57
Joined: 21 Dec 2008, 20:30

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by eric »

Hallo AD
Welke Dealer heb jij? daar naar mijn weten hoef je niets te lakken(Gespoten deel kun je omzetten) en kosten de deurhandvaten zo rond de 70 euro!!?
Kijk eens op Eper
GR ERIC.
krammer
Posts: 218
Joined: 27 Dec 2008, 17:19

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by krammer »

Hoi Ad,
het zijn niet de microschakelaartjes die het begeven. Het asje, waar een nokje om draait en die het microschakelaartje bedient zal een beetje aangeroest zijn, waardoor het nokje niet meer terugkomt. Reparatie kan je ook zelf doen als je een beetje handig bent.
Ik heb zelf de deur klink uitgebouwd, en daarna het asje verwijderd uit het nokje, deze een beetje opgeschuurd en ingevet. Daarna weer teruggezet en ingebouwd. Werkt nog steeds probleemloos. Uurtje werk (en dat rekenen ze vast ook in de garage..). Volgens mij gaan ALLE Thesissen dit probleem krijgen. Ik denk dat de achterportieren het eerst gaan omdat deze minder gebruikt worden (dus minder beweging in het asje).

Als je het zelf wil doen reageer dan even prive, en dan stuur ik je wel een korte beschrijving over de aanpak.


Hugo
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by gergely »

Ik heb dezelfde problemen gehad (in garantietijd) en er is voor de reparatie NIETS gespoten. Wat er vervangen / gerepareerd is weet ik helaas niet.
Wellicht een optie om je eens te LATEN rijden (tu): een fantastische ervaring achter in de thesis en..... de schakelaartjes worden gebruikt...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Ad de Hoog
Posts: 66
Joined: 31 Jul 2009, 14:45

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by Ad de Hoog »

Gergely,

Bij welke dealer zijn deze schakelaars gerepareerd?
Ga toch eens informeren wat de reparatie/vervanging nu eigenlijk werkelijk inhoudt.

Ad
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by gergely »

Ad,

Lancia Halan ( 020-6650050) - Amsterdam heeft eea uitgevoerd.

Succes.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
pakelaan
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2009, 17:33

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by pakelaan »

Ik heb gisteren met succes de reparatie uitgevoerd aan beide achterdeuren.
Vastzittende nokje aan binnenkant handvat eruit drukken, opschuren, goed invetten, alles weer monteren en klaar.
Als je het op je gemak en voor het eerst doet ben je misschien 2 uurtjes kwijt.
groeten,
Guido
krammer
Posts: 218
Joined: 27 Dec 2008, 17:19

Re: Microschakelaars deurklinken

Unread post by krammer »

Guido, is een leuke klus, niet? En: je hebt het gedoe van/naar de garage brengen niet en het scheelt je gewoon weer een rekening!
Het enige probleempje dat je kan tegenkomen is dat bij het loskomen van de binnebekledingsplaat het draadje van (volgens mij) alarm/raamsensor of zo afbreekt. Eenvoudig voorkomen door er iets onder te leggen.

Nog een voordeel is dat niemand je kan aanpraten dat je deurklink moet worden overgespoten..

Hugo
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”