Nogmaals: snelle bandenslijtage

Discussie en vraagbaak over Thesis
Devers
Posts: 100
Joined: 21 Dec 2008, 23:05

Nogmaals: snelle bandenslijtage

Unread post by Devers »

Nogmaals een vraag naar jullie ervaringen met de slijtage van de Thesis banden. (In mijn geval onder een 2.4 JTD 175 pk Emblema Comforttronic met uitgesproken rustige rijstijl). Nadat de Pirelli's P 6000 na zo'n 38.000 km versleten waren, Michelin Primacy HP (225/50 x 17) laten monteren. Grote teleurstelling; na 20.000 kilometer is het profiel van de voorbanden al weer tot op ca. één mm van de bruggetjes versleten. Ben bang dat de voorbanden net de 30.000 km zullen halen en dat vind ik erg weinig voor een toch wel prijzige band waarvoor juist een 25% hogere levensduur wordt geclaimd! Ik weet dat de Thesis een zware wagen is, maar een beetje meer kilometers zou ik toch wel prettig vinden. Zit daarom nu te denken aan Bridgestone ER300 Turanza's. Wellicht moet ik gewoon eens een set van de goedkope banden proberen, voor het geld van de Michelins voorbanden koop je een complete set Vikings of Komhu's die ook nog eens helemaal niet slecht uit de ANWB tests komen, waar de Michelins nota bene altijd zo geprezen worden vanwege de lange levensduur. Maar misschien hebben jullie goede ervaringen met andere merken? Laat even horen!
Martin
Posts: 121
Joined: 21 Dec 2008, 18:41

Re: Nogmaals: snelle bandenslijtage

Unread post by Martin »

Michelin HP zijn echt snel slijters. De Primacy waren echt stukken beter vandaar dat ik nu Meteor doe is met profiel van Michelin de Primacy en scheelt echt geld 100 euro per band !!! Miss voor de volgende keer.

Gr.Martin
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Nogmaals: snelle bandenslijtage

Unread post by gergely »

Ik heb Turanza's voor en Primacy's achter onder mijn 2.4JTD Comf.Emblema. Kan nog niets zinvols zeggen over de slijtage, maar dat ze sneller slijten dan destijds onder mijn Omega 2.5TD Aut. is wel zeker...waarschijnlijk door de loeizware motor icm voorwielaandrijving.
Ik zou er zelf niet gauw (zeg nooit nooit) goedkope banden onder zetten: deze wagen vraagt om comfortabele banden - het is uiteindelijk geen kadett...

Gergely
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”