alarmsensor te gevoelig?

Discussie en vraagbaak over Thesis
Anton

alarmsensor te gevoelig?

Unread post by Anton »

in het kader van "net een nieuwe (2003) thesis vragen": de alarmsensors aan de achterkant(ruit?) zijn erg gevoelig. Bij het minste of geringste slaat het alarm aan. Tip van de verkoper (niet lanciadealer) : kleedje op de hoedenplank. Nu sluit ik af met de sleutel in het slot.
Iemand een idee wat hier aan te doen is?
Zag overigens op het Duitse forum een bericht van iemand die op de kabels van de cd wisselaar een harde (muziek) schijf had aangesloten maar dat leek me even een brug te ver....
grt Anton
Rino

Re: alarmsensor te gevoelig?

Unread post by Rino »

Anton,

dat genante lawaai van het alarm had ik zoals jij schrijft ook aan de hand. Het viel me op dat er vooral een vals alarm was zodra het wat kouder werd. Ondertussen heeft de dealer daar een draai aan gegeven. Als ik het goed voor heb hebben ze de overgevoelige sensoren rond de voorste binnenverlichting afgeplakt. Dat lijkt me een beetje een rommelige oplossing, was ik in eerste instantie niet blij mee, maar het werkt wel.

Hoop je en andere hier op het forum hiermee een goeie tip te kunnen geven. Misschien komen er nog meer opmerkingen
Rino
Derk

Re: alarmsensor te gevoelig?

Unread post by Derk »

Iedere keer wanneer ik de standkachel gebruikte, ging het alarm af zodra de kachel inschakelde. Reden daarachter was de verhoogde druk in het interieur, omdat de kachel warme lucht gaat blazen. (Schijnt ook voor te kunnen komen met stormachtig weer: de wind blaast dan in de uitstroomopeningen, druk in het interieur neemt toe en het alarm gaat af. Wanneer in het begin van de winter de nachtemperaturen sterk afnemen ten opzichte van de dagtemperaturen, auto in de zon dan in de nachtvorst, neemt ook het volume van de aanwezige interieurlucht af en daar reageert het gevoelige alarm weer op). Het alarm reageert namelijk niet op bewegingen, maar veranderingen in het volume, en daarmee de druk, van de lucht in het interieur.

Heb me daarom aangeleerd om wanneer de standkachel ingeschakeld is (of de hond even in de auto achterblijft), bij het verlaten van de auto het ''volumetrische interieuralarm'' uit te schakelen met de schakelaar in de plafondverlichting unit (sleutel eruit, indrukken, 8 x knipperen en het interieuralarm is uitgeschakeld. Je zou toch verwachten dat Lancia zelf wel die functie in het alarm had ingebouwd wanneer een originele standkachel aanwezig is. Beetje omslachtig, maar het gewone alarm blijft wel werken en dat is natuulijk niet het geval wanneer je de auto met de sleutel afsluit.
Igno

Re: alarmsensor te gevoelig?

Unread post by Igno »

Ah! Dus daar is dat knopje voor! Weer wat geleerd :-)
Derk

Re: alarmsensor te gevoelig?

Unread post by Derk »

En die daarnaast is bedoeld om de hellingsensor van het alarm uit te schakelen. Die merkt wanneer de auto opgetakeld wordt door autodieven (die trouwens toch veel liever een Golf of Audi pakken). Terecht gaat dan het alarm af, maar dat wil je niet wanneer je zelf (de heer verhoedde het) weggesleept moet worden of op een steile helling geparkeerd staat. In sommige parkeergarages (vooral in Italië) moet je ook soms bizar schuin staan, dan is ook zeer aan te bevelen om die hellingsensor uit te schakelen.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”