Skyhook niet aan de haak??

Discussie en vraagbaak over Thesis
Alessandro Monni

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Alessandro Monni »

hoeveel van jullie sleutelen dagelijk's aan auto's?
Derk

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Derk »

Waarom zou je dat willen weten Alessandro?
Alessandro Monni

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Alessandro Monni »

Ondat ik dat wel doe dagelijk's en ,sommige problemen heb je zo opgelost en andere helaas niet, net als alle andere digen in het leven.
Autotechnici hebben het lang niet zo makkelijk zoals (sommige) jullie denken.....

Cordiali saluti/ Groeten Alessandro Monni
Auke

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Auke »

Beste Alessandro,

Ik denk dat niemand zegt dat automonteurs het makkelijk hebben. Maar wanneer je een auto van een bepaald merk koopt, mag je verwachten dat de fabrikant via zijn dealernetwerk zorgt voor adequate ondersteuning bij problemen. Zeker bij een auto uit het luxe-segment zoals de Thesis.

Als je Lancia-garage het ook niet meer weet en je probleem niet kan oplossen, dan betekent dit feitelijk dat Lancia het niet meer weet. En als Lancia problemen aan de door hen ontworpen en geproduceerde auto's niet kan oplossen, dan is dat best zorgwekkend. Het is begrijpelijk dat de klanten dan op fora bij elkaar te rade gaan.

De monteurs doen ook gewoon hun best en zitten er feitelijk tussen. Maar uiteindelijk is het de klant die hoort te krijgen waar 'ie voor betaald heeft.
Rino

pagghiamo volentieri per SOLUZIONI

Unread post by Rino »

Salve Alessandro,

benvenuto sul forum. Suppongo che lavorassi da un'officina Fiat-Lancia-... Io sono sicuro che la meccanica e prima di tutto l'elettronica di nostre macchina diventono sempre più difficile. Ti voglio dire che ho molto rispetto per loro che riescono a finire il lavoro perfettamente.

Tuttavia in troppo casi - parlo solo delle mie proprio esperienze - io ho dato il consiglio dalla mia officina come potevano risolvere il problema dopo che l'avevo trovato sul forum. Questo mi fa fastidio, soppratutto io non sono operaio meccanico.

Allora su questa domanda se da noi sul forum ce ne sono che fanno bricolage di tutti i giorni si stesso ti vorrei dire nessuno. Siamo gente con un gusto particolare, occhi per detagli e un gran volgia di perfezione. E siamo noi che pagano volentieri per SOLUZIONI - le fatture dalle officine sono abbastanza alte - tocca alle officine per dare queste soluzioni.

Spero che in qualche casi nel futuro sul forum sarebbe possibile di leggere il tuo contributo.

Ciao, Rino


Voor wie liever niet door het italiaans fietst :
Ik neem aan dat je bij een Fiat-Lancia-... dealer werkt. Ik ben er van overtuigd dat de mechaniek en vooral de electronica van onze auto's steeds moeilijker wordt. Ik bedoel hiermee dat ik diegene die dat werk tot een perfect einde brengt bijzonder respecteer.
Echter volgens mijn ervaring gebeurt het te vaak dat ik zelf de dealer moet raad geven hoe het probleem kan opgelost worden, raad dat ik vooral op het forum kan vinden. Dit verveelt me vooral omdat ik helemaal geen mechanieker ben.
Dus op jouw vraag of er veel lui van het forum zelf dagelijks sleutelen zeg ik je niemand. We zijn mensen met een bijzondere smaak, oog voor detail en een grote behoefte aan perfectie. En wij zijn het vooral die met plezier betalen voor OPLOSSINGEN - de facturen zijn steeds pinnig - dus aan de dealers om ons die oplossingen te bieden.
Ik hoop dat het bij toekomstige probleemgevallen op het forum ook mogelijk zal zijn over jouw inbreng te kunnen lezen.

Groeten, Rino
Alessandro Monni

Re: pagghiamo volentieri per SOLUZIONI

Unread post by Alessandro Monni »

ik heb al erg vaak inbreng gehad. Dus aan mij zal het niet liggen
Alessandro Monni

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Alessandro Monni »

Ja maar of het wel of niet luxe segment is maakt me helemaal niets uit, problemen zijn er om opgelost te worden,
Helaas heb ik niet altijd alle antwoorden op de problemen op voorhand en dan doe ik toch mijn best om de klant tevreden te stellen en soms lukt dat niet en dat vind ik erg spijtig, maar om meteen de hele garage/monteur zwart te schilderen.... dat gaat wel beetje ver... vind je niet?? We zijn ook maar mensen, en als je monteur bent en zeker bij LANCIA moet je wel heeeel erg veel van je werk houden, dus zo nu en dan ook positive verhalen over de garage en monteur op de forum zetten werkt erg motiverend:) heheh


Groetjes/Cordiali saluti
Alessandro Monni
Derk

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Derk »

Goed gezegd Alesssandro. Maar eh...als jij weet waar dat gebonk vandaan komt houd ik me aanbevolen. Kan ik je, overigens echt wel kundige en altijd behulpzame, collega's wellicht nog wat tips geven. Maar je zult toch met me eens zijn dat het simpleweg doorgaan met het vervangen van (dure!) onderdelen totdat de oorzaak is gevonden nou niet echt profi en/of vertrouwenwekkend overkomt.
Alessandro Monni

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Alessandro Monni »

Ik ben van mening dan mislukte reparaties niet betaald moeten worden.
En als er wel een onderdeel vervangen word dat stuk is, maar de oorzaak van de probleem (achteraf) niet blijkt te zijn, moet er met de klant overlegd worden of hij dit onderdeel nog gemonteerd wilt hebben. Anders gaat het oude onderdeel weer terug op de auto .
In andere woorden no cure no pay :)

Groetjes/Cordiali saluti
Alessandro Monni
Rino

Re: De oplossing! En het was niet Skyhook...

Unread post by Rino »

"No cure no pay" dat is echt wat elke klant wil !

Alessandro for president of the Fiat group !

In bocca al lupo.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”