melding koelvloeistof

Discussie en vraagbaak over Thesis
André

melding koelvloeistof

Unread post by André »

Lancisti,
De laatste tijd krijg ik direkt na het starten van een koude motor consequent een melding dat het vloeistofpeil van de radiator te laag is. Bij controle blijkt dat dat niet werkelijk zo is. Voor ik de straat uit ben gereden is de melding ook weer verdwenen, dus niet iets om van wakker te liggen. Kent iemand dit?
Overigens werkt duo- Sim kaart van KPN bij mij op zich ook goed. Echter, als de ingebouwde en mobiele telefoon tegelijk aanstaan is het natuurlijk wel afwachten welke overgaat . Daarnaast geeft het display nog wel eens aan dat de SIM kaart niet aanwezig is; even opnieuw invoeren lost dat probleem snel op.Tsja, en voor ge-update navi-cd's zit je bij Rino aan het goede adres; ( ook de 2009 Benelux doet het ouderwets voortreffelijk )
Grt. André
Rino

Re: melding koelvloeistof

Unread post by Rino »

André,

over de koelvloeistof heeft jouw melding volgens mijn eerste indruk simpelweg te maken met de wetten van de fysica. Water heeft een volumetrische uitzettingscoëfficiënt van 0,21, het omslagpunt van uitzetten naar krimpen of omgekeerd ligt bij 4°C. Dus als je bij jou het koelvloeistof een klein beetje bijvult ben je van de fout bij koudstart af. Probeer dit alvorens andere zaken te verdenken.

Groeten, Rino
Okke

Re: melding koelvloeistof

Unread post by Okke »

André,

De oplossing van Rino is juist en werkt bij mij uitstekend. Klein beetje bijvullen en klaar. Afgezien van de wetten van de fysica ligt het bij mij denk ik ook aan een licht schuin oplopende oprit....

Succes,

Okke
Dennis de Wit

Re: melding koelvloeistof

Unread post by Dennis de Wit »

Ik heb het met onze Lybra ook gezien, zo'n mooie melding op het ICS , 1 minuut draaien en het was weg.
50cc koelvloeistof toegevoegd en het lampje is sindsdien uit.
Schuine oprit zorgde bij ons voor regelmatig knipperende olie-melding, ook daar klein scheutje olie erbij en niet weer vernomen...

Ach ja, het blijft italiaans natuurlijk.. Thesis blijft evenwel voor ons voorlopig buiten bereik :'( .
andré

Re: melding koelvloeistof

Unread post by andré »

Ik reken alle drie antwoorden goed! Klopt inderdaad; scheutje koelvloeistof erbij, melding weg. Op het Duitse forum staat trouwens ergens een bericht van iemand die helemaal lyrisch wordt van al die fraaie icoontjes voor het melden van storingen. Over positieve benadering gesproken...
Ik heb ondertussen kennis gemaakt met twee icoontjes; maar zolang het met een scheutje vloeistof en een gel-accuutje is op te lossen valt er weinig te klagen.
Bedankt voor jullie reacties!
Groet, André
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”