diverse net thesis gekocht vragen

Discussie en vraagbaak over Thesis
Anton

diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Anton »

net mijn kappa 3.0 ingeruild voor een prachtige thesis van 2003 (3.0 met blauw leer) wel met een snik maar ik heb nog een kappa sw 3.0 (en ook nog een beta spider). Heb het boekje ook nog niet kunnen doorlezen... Toch deze vragen:
Komend van een ingebouwde blue tooth car kit, zijn er goede ervaringen met de duo sim telefoon in de thesis of toch maar een parrot blue tooth kopen?
wie heeft voor mij een up to date navi cd ?
Heeft iemand het instructieboekje in pdf?
Er zullen binnekort wel meer vragen komen...
Anton
Rino

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Rino »

Welkom bij de club Anton.

De duo sim werkt bij mij keurig. Ik heb wel een Belgische provider. Wellicht kunnen Nederlandse Thesis-collega's je hun ervaringen laten weten.

De navi, een opmerking : de lens die cd navi-cd leest is zeer gevoelig voor vervuiling. Ik wil je alle verhalen sparen, je kan ze trouwens op het forum lezen, maar ik raad je aan vaak (iedere maand) de lens te reinigen met een speciale lenspoets-cd.

Up to date navi cd ? Wat een pret.

Rino
GJ

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by GJ »

Ik rij zelf sinds enkele maanden in een Thesis 3.2V6, die goed bevalt. De dual sim werkt probleemloos. Wel heb ik problemen met de electrische verstelling van beide voorstoelen. Er is inmiddels geen enkele beweging in te krijgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Derk

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Derk »

Gebruik duo-sim van KPN, werkt probleemloos. Verstelling kan te maken hebben met slechte, of beter gezegd los zittende stekkerverbindingen. Toevallig de stoelen een keer helemaal in de uiterste stand gezet? (Of de rechterstoel door de kinderen vanaf de achterbank volledig van voor naar achteren v.v. verplaatst?). Dan wil het wel eens voorkomen dat stekkers net iets te veel belast worden.
René

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by René »

Anton,

Nog even een reactie van mijn kant betreffende het gebruik van een duo-simkaart. Ik zit op het netwerk van Vodafone en daarbij is het voor de Thesis absoluut noodzakelijk om maar 1 simkaart gelijk actief te hebben. Dit betekent dat ik bij het instappen mijn 'handy' op offline zet en de duokaart in de gleuf klik.
In tegenstelling tot mijn Lybra waar ik de duo-simkaart kon laten zitten omdat bij het afschakelen van het contact de GSM ook echt uitschakelde. Bij de Thesis is dit niet het geval en 'ziet' de Vodafone centrale mijn nummer als 'in gesprek' indien ik de duokaart in mijn Thesis laat zitten.

Let op, dit geldt bij Vodafone. Wellicht is dit niet het geval bij andere operators.

Ciao,
René
Gergely @thesis jtd2.4v20 embl

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Gergely @thesis jtd2.4v20 embl »

Vreemd, ik heb ook dualsim van Vodafone en herken het hierboven beschreven 'in gesprek' niet. De telefoon in de Thesis wordt wel uitgeschakeld, maar ik zag ook dat dat niet altijd direct met het omdraaien van de contactsleutel gebeurt. Een klein testje bij mij leerde, dat bij het direct weer inschakelen van contact de verbinding met Vodafone meteen op was, zonder het herintoetsen van de pin-code. De verbinding lijkt dus niet verbroken te zijn.
Overigens heb ik mij door experts laten vertellen, dat in geval van een dualsim het laatst INgeschakelde telefoon leading wordt, maar dat bij uitschakelen van die telefoon, niet automatisch de verbinding met de andere (nog aanstaande) gsm wordt hersteld.

Gergely
Anton

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Anton »

dank voor alle tips (en de navi connectie!), bij de auto zat niet een simkaarthouder maar die zal je wel bij de dealer kunnen krijgen denk ik. Daarna zal ik me de KPN duo sim aanschaffen, optimaal wordt het niet omdat ik dan de outlookadressen weer op de sim moet gaan zetten.
Andere vraag: de bestuurdersstoel heeft easy entry waar ik helemaal niet op zit te wachten (tenger en 174 cm), ik moet ver reiken om de deur dicht te doen. In het boekje kon niet iets vinden om het uit te schakelen, weet iemand een oplossing????
En dan nog de bose installatie: fantastisch geluid maar de ipod connector in de cassette (sony) laat wel erg veel bijgeluiden horen. Volume omhoog is een oplossing, maar ja, ik denk niet dat er 1 fabrikant zal komen om een aansluiting te fabriceren.....
En verder helemaal gelukkig met deze fantastische reiswagen!
grt Anton
Gergely @thesis jtd2.4v20 embl

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by Gergely @thesis jtd2.4v20 embl »

SIM-adapter was ook bij mij verdwenen en moeilijk verkrijgbaar: de dealer kwam toen met een exemplaar uit een Alfa (niet erg... 't is uit de 'familie' en zé zien het toch niet)...
huubdresen
Posts: 8
Joined: 31 Dec 2008, 11:17

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by huubdresen »

Ik heb een navi cd van 2006, heb je daar wat aan ?

ik heb wel een engelstalig instructieboekje in pdf.



Gr. Huub
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: diverse net thesis gekocht vragen

Unread post by gergely »

Dag Huub,

ik wel interesse in het engelstalige instructieboekje als pdf... Kan ik die van je krijgen?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”