Navigatie systeem Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
hama153

Navigatie systeem Thesis

Unread post by hama153 »

Als nieuwe en trotse Thesis rijder wil ik vragen of er storingen bekend zijn m.b.t. het navigatiesysteem.
Ik heb een nieuwe navigatie cd gekocht (Duitsland 2006, orgineel) en ingelezen. Het systeem werkte hier prima mee. Nadat ik een oudere CD van Benelux had ingelezen, gaf deze een CD fout aan. Ook de duitsland CD werkte nu niet meer naar behoren. (Door menu's bladeren duurt erg lang en herkent soms de CD niet).
Wie kent het probleem en heeft hier ervaring mee? Wat kan ik het beste hieraan doen?
Alvast bedankt!

(Verder bevalt de Thesis perfect! Ben onlangs naar Italië geweest en heb een gemiddeld verbruik gehad van 5,9 l/100km ofwel 1 op 17!! (2.4JTD 10v)
dirk

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by dirk »

zie "navigatie cd Duitsland" van 18.07.04
hama153

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by hama153 »

Bedankt voor de tip Dirk, maar heb al een nieuwe orginele Duitsland CD. Het probleem doet zich zowel bij orginele als bij copy versies voor. Wat zou dit kunnen zijn?
dirk

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by dirk »

sorry Hama153.......daar ken ik spijtig genoeg niet veel van....
rb

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by rb »


Op het duitse forum zijn hier hele boekwerken over geschreven. Zelf heb ik het probleem eerst 2 jaar geleden gehad. Daarna is op garantie het hele (siemens) connectsysteem gewisseld. Inmiddels doet hetzelfde probleem zich weer voor. Mijn originele (alfa 166) navteq-Cd van Midden-Europa (ik woon in Praag) doet het pas als de auto op temperatuur is gekomen. De kopie van de benelux, die het eerst voortreffelijk deed, geeft ook niet meer thuis, ook niet na een reset, evenals de originle duitse CD.
Probeer in ieder geval wel een reinigings-CD. Misschien helpt het. Verder wordt op het duitse forum over de antenne en de verbindingen naar het apparaat gepraat, maar een werkelijke oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Wel irritant, want om nu in een Thesis met een TomTom te gaan rijden is ook genant.

rb
aldo

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by aldo »

qurda sul forum italiano della thesis li ci sono dei dati che forse vanno bene per te succeso







i
Eric

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by Eric »

Hoi 153
Laat je verbindingskabel-antenne met connect kontroleren zal zeker los zitten,komt vaker voor,daardoor ontstaat slecht kontact met alle gevolgen die jij beschrijft.Of koop beter eerst een cd voor het systeem schoon te maken maar dan eentje met vloeistof en laat deze div keren lopen je moet dan wel wachten tot dat die cd ook gaat lopen dat duurt n.l enige tijd. Rij zelf 3.0 aut met 31000 km sept, 2002 met zeer weinig problemen.Beste wat ik tot nu toe gereden heb

Eric
Harm

Re: Navigatie systeem Thesis

Unread post by Harm »

Bedankt voor de tip Eric! Ik heb zelf inmiddels een reinigings cd met vloeistof gebruikt en.... het werkt weer perfect!
Wat ik nog graag van je wil weten; wat is het verbruik van jouw Thesis. Ik hoor nl. veelal verschillende verhalen over de 3.0V6, maar volgens mij kan je deze toch ook best zuinig rijden, toch?
Mij zien ze overigens voorlopig ook niet in een andere auto dan een Thesis, het bevalt ook mij perfect.
Bart

Thesis navigatie

Unread post by Bart »

Hallo,

ik heb me net een een Thesis aangeschaft. Geweldige wagen! Enkel de navigatie en de boordfuncties kan ik niet in het Nederlands zetten enkel Engels, Duits, Frans en Italiaans. Zou dit toch eventueel in het Nederlands kunnen?

Alvast merci
Rino

Re: Thesis navigatie

Unread post by Rino »

Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de club. Voor zover ik het goed heb zijn de Connect-functies niet in het nederlands te krijgen. Ik rij mijn auto dus in het italiaans. Wat dacht je ? In het Duits ? :-)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”