Uitschakelen alarm

Discussie en vraagbaak over Thesis
Henk Engeler

Uitschakelen alarm

Unread post by Henk Engeler »

Ik heb in october 2005 een nieuwe Thesis 2.4 Diesel automaat (175 pk) gekocht en daar inmiddels zo'n 20.000 geweldige fijne kilometers mee gereden. Op een paar (fout) meldingen van de elektronica na geen klachten, behalve dat kl... volumetrisch VVII alarm, dat bij ons door de verzekering verplicht wordt in Belgie.
Stel ik doe een boodschap, ga tanken, enz. terwijl mede passagiers dus even in de auto blijven zitten. Of ik moet zelf ergens een tijdje wachten met motor uitgezet. Zij/ik kunnen dan binnenin het alarm en hellingshoek sensor via de plafondunit deactiveren, maar op het moment dat iemand of ik een deur opdendoe gaat het alarm alsnog af. En dan ben je dus ook net niet in de buurt met de afstandbediening.

Via mijn dealer heb ik ontdekt dat als je het contact hebt uitgezet en je na het uitstappen de deuren eerst vergrendelt (alarm op) en vervolgens meteen weer ontgrendelt met de afstanbediening, het alarm niet meer oppspringt. Dat zou betekenen dat je mensen die erin achterblijven, of jezelf dus even opsluit, wat ze ernstig ontraden, om vervolgens de zaak weer te ontgrendelen met de afstandsbediening.

Heeft iemand een beter idee ontdekt of ontwikkeld?

Graag advies en bij voorbaat dank.
groeten Henk.
Frank

Re: Uitschakelen alarm

Unread post by Frank »

Het alarm moet bij de dealer op de juiste norm afgesteld worden: mogelijkheid 1= alarm zal zich automatisch, na enkele minuten, activeren als de wagen stilgelegd word, ongeacht of de wagen al dan niet gesloten werd (huidige situatie en instelling volgens fabriek)-----mogelijkheid 2: het alarm zo instellen dat het enkel werkt als de wagen met de afstandsbediening gesloten is. (meest logische oplossing, zo leveren wij trouwens elke Thesis af). Bij deze instelling is het alarm enkel actief tijdens de periode dat de wagen gesloten is (sluiten en openen altijd met de afstandsbediening!)
Voor de dealer is dit 2 minuten werk, enkel de codekaart van de sleutel meebrengen.

groetjes
Wim Kramer

Re: Uitschakelen alarm

Unread post by Wim Kramer »

Als jij dé Henk Engeler bent die een rode Fiat 600 in Nederland had en woonde in de Kastelenstr., dan verneem ik dit graag van je.
Ik ben Wim Kramer en zou t leuk vinden om weer wat van je te horen. Ik woon tegenwoordig in Zwitserland. Ik hoop dat alles goed met je gaat en hoop wat van je te horen.
vriendelijke groet, Wim

wim.kramer@bluewin.ch
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”