Rechterachterlicht brandt minder fel

Discussie en vraagbaak over Thesis
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Rechterachterlicht brandt minder fel

Unread post by Antonie »

Dag allemaal, mijn Thesis geeft sinds vanmiddag als storingsmelding een icoontje met 2 achterlichten en het woordje stop.
De remlichten doen het wel, rechterachterlicht is vaag vergeleken met linksachter. Kan dit worden verholpen of zit ik dan aan een nieuwe unit vast? En zo ja heeft iemand een exemplaar?
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Groet Antonie Venema
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Rechterachterlicht brandt minder fel

Unread post by Hans8V »

Als de LED's het nog wel allemaal doen hoeft de unit vervangen te worden. Zal waarschijnlijk een gecorrodeerd contact/connector zijn. Eerst maar de connector op het achterlicht controleren. Die moet mooi schoon zijn en anders met conractspray of WD40 inspuiten en flink vaak in en uit elkaar halen zodat de contacten schoon zijn.
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: Rechterachterlicht brandt minder fel

Unread post by Antonie »

Goedemiddag, het schoonmaken van de contacten helpt niet. De lampjes branden ook niet allemaal meer. Remlicht rechts achter niet meer... en als ik de auto uitzet en verlichting ook, blijft rechterachterlicht branden. Heeft één van jullie een tweedehands rechtsachter die het doet?
Anders zit ik aan nieuwe vast.
Ben benieuwd.
Groet Antonie
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Rechterachterlicht brandt minder fel

Unread post by Hans8V »

Er zijn nog voldoende 2e hands onderdelen te vinden. Via dit forum (Gerrit?), en anders via FaceBook een groep Lancia Thesis Parts, of een tijdje www.Ebay.de (ook https://m.ebay-kleinanzeigen.de) in de gaten houden.
Of gewoon googelen, bijvoorbeeld: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /10442003/
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: Rechterachterlicht brandt minder fel

Unread post by Antonie »

Dank voor de tips, maar heb er een nieuwe op moeten zetten. Het forum heeft niets opgeleverd en één via Facebook uit Italië bleek zelf ook kapot. De vorige week bleef de oude branden ook als de auto van het contact af was. Kon toen niet veel anders dan een nieuwe laten installeren. Duur.
🙃. Op den duur maar keertje de balans op maken of en hoe verder met de dame 😉
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”