foutmelding verlichting koplampen

Discussie en vraagbaak over Thesis
hansthesis
Posts: 3
Joined: 02 Jul 2019, 14:39

foutmelding verlichting koplampen

Unread post by hansthesis »

Altijd al Lancia gereden en dan moet je toch ook de laatste Lancia, thesis, een keer rijden. Dus nu in mijn bezit. Zoals normaal bij deze leeftijd van een Lancia elektronische storingen. Veel kan ik al hier vinden maar het probleem van mijn koplampen niet. Krijg op het dashboard melding dat mijn hoogte instelling van de koplampen niet werkt. Vandaag met rijden in een donkere parkeer garage te brussel had ik bijna geen lichtbundel. Net of de bundel gericht is juist voor de bumper.
mijn vragen
heeft iemand meer problemen met dit?
kan ik die "eenvoudig" oplossen?
zie voor de garage wel de lampen op en neer gaan maar staan denk ik gewoon te laag

alvast bedankt voor de reacties.

gaat over lancia thesis 2.4 diesel 2003 hand geschakeld
Yannik_23
Posts: 9
Joined: 28 Nov 2018, 07:05

Re: foutmelding verlichting koplampen

Unread post by Yannik_23 »

Hi,

You must reset the error memory with a fiat examiner.

If you change the main lamps a failure code will be saved in the Hella-Controller
and this error doesn't gone by itself.

If you start your car without main lamps, the same failure will saved and can only deleted by a examiner (e.g. from an official Fiat/Lancia dealer).


Also your sensor at the rear axle might be broken.
-----------------------------------------------
------------------------------------------------
Greetings by me.
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: foutmelding verlichting koplampen

Unread post by Hans8V »

Als de lampen wel op neer gaan is de regeleenheid blijkbaar nog goed. Dan zou ik het zoeken in de twee opnemers op de 'assen'. Rechtsvoor en rechtachter zit er een kastje met een hefboompje op de draagarmen die als het goed is soepel draaien en zo de stand van de assen doorgeven zodat de lichtbundel daar op afgesteld wordt. Mogelijk is er daar één of beide van defect. Maar de lichtbundel is ook op de koplamp zelf af te stellen, dat zou ik zowiezo controleren.
Daarnaast wil de lichtbundel nog wel zwak worden vanwege een gecorrodeerde reflector dus heel veel licht komt er in de regel toch al niet op de weg...
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”