ESP/EPB Storing

Discussie en vraagbaak over Thesis
Edk
Posts: 1
Joined: 06 May 2019, 16:00

ESP/EPB Storing

Unread post by Edk »

Ik heb een Thesis 2.0 T van 2004. Rijdt prima maar heb voortdurende storingsmeldingen die altijd beginne met ESP, vaak later gevolgd door EPB storing. Als het zover is komen later ABS en EPB indicator ( Rood) daarbij op welk moment dan ook de km-teller uitschakeld. Bij even gas geven gaan ABS en EPB lampje even uit en komt de km-teller weer tot leven, maar daarna begint het weer. Vaak gaan na enige tijd de lampjes ABS en EPB vanzelf uit, en blijven de storingslampjes branden. Ik kan een hele trip geen last hebben, stoppen, en bij starten ineens weer ESP krijgen. Ook kan alles in orde zijn en na enige tijd op de snelweg ( geen stuurbeweging, constante snelheid) ineens de ESP weer opspelen. Er is kortom geen regelmaat in te ontdekken ( nat weer, droog weer maakt niet uit) maar het begint altijd bij ESP. Alle bekende/ bereikbare stekkers reeds schoongemaakt ( volgens Lancia garage, heeft wel geholpen bij Airbagstoring) , linker achterremklauw vervangen, rechter achterwielsensor vervangen, noodaccu en hoofdaccu vervangen, talloze keren gereset maar nog steeds terugkerend probleem. Door de samenloop lijkt het mij toch eerder in het EPB dan in de ESP zelf te zetten, maar ik weet niet precies waar, behalve in de achterremmen, de interactie tussen die systemen verder nog plaats vindt.Iemand een idee?
Last edited by Edk on 07 May 2019, 09:07, edited 1 time in total.
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re:

Unread post by Huib »

Zet je nog even een onderwerp erbij?

Als je in de buurt van Breda woont kun je langs komen.
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Antonie »

Dag EDK, jouw klacht lijkt verdacht veel op die van mij.
Zie mijn bericht.
Heeft iemand jouw een oplossing aan de hand gedaan?
Laat mij even weten als je wilt.
Groet Antonie Venema
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Marcithesis »

Beruchte stekker helemaal voorin onder rechthoekig luik onder de mat van de rechter voor stoel al gecontroleerd op vocht?
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Antonie »

Storingen zijn verholpen.
Storing in Can-bus abs: stekker verbinding abs module gereinigd, alle massa punten/kabel verbindingen en stekker verbinding onder bijrijdersmat gereinigd.
Daarvoor al alle zekeringen vervangen.
Resultaat: geen meldingen meer.🤞
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Marcithesis »

Dat is mooi.
Heeft de garage gekeken of de rubber afsluit doppen rechts onder de carrosserie, aan de voorzijde erin zitten? Dan kan er geen vocht meer bij komen.
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Antonie »

Dank voor de tip. Zal aankaarten.
Groet Antonie
Willem_Thesis
Posts: 5
Joined: 23 Jul 2020, 19:26

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Willem_Thesis »

Antonie wrote: 22 Jun 2019, 10:16 Storingen zijn verholpen.
Storing in Can-bus abs: stekker verbinding abs module gereinigd, alle massa punten/kabel verbindingen en stekker verbinding onder bijrijdersmat gereinigd.
Daarvoor al alle zekeringen vervangen.
Resultaat: geen meldingen meer.🤞
Ik heb soortgelijke problemen met mijn Thesis. Heb je die zelf opgelost en is het makkelijk om te doen ?
MVG, Willem.
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Antonie »

Dag Willem, ik ben niet zo'n technische jongen😁. De garage waar de Thesis in onderhoud is heeft het gedaan. Autokleingunnewiek in Lichtenvoorde.
De storingen zijn tot op heden weggebleven 😊
Willem_Thesis
Posts: 5
Joined: 23 Jul 2020, 19:26

Re: ESP/EPB Storing

Unread post by Willem_Thesis »

Hallo Antonie. Ik ben zelf ook geen techneut. Maar mijn klachten lijken verdacht veel op die jij had. Bedankt voor de tip !
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”