Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Discussie en vraagbaak over Thesis
Antonie
Posts: 39
Joined: 06 Apr 2018, 23:01

Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Unread post by Antonie »

Ik rijd sinds April Thesis Emblema 2.4. Direct bij aanschaf grote beurt gehad. Riem, banden etc. Inmiddels ruim meer dan 10.000 km gereden. Sindsdien geen defecten. In onderhoud bij Auto Klein Gunnewiek in Lichtenvoorde. Net zoals mijn Fiat Croma 1.8, Punto en Ypsilon en eerdere Kappa 2.0 automaat. Prima garage. Thesis gebruikt net zoveel als Kappa 2.0 automaat. 1 op 10,4. Valt niet tegen gelet op gewicht etc. Hoofdzakelijk woon-werkverkeer. 2x 35 km per dag. Soms de grote baan op voor langere rit. Krijg regelmatig leuke reacties, van duim omhoog, knipperende lampen tot pontificaal het logo lezen als ie geparkeerd staat. Hij kraakt meer of minder bij de rubbers van de wielophanging onder het blok. Meestal bij warmer weer. Herkenbaar bij andere Thesis gebruikers? Kortom, heel tevreden met deze mooie dame! Groet
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Unread post by JackWess »

Beetje aan de late kant, maar het bericht stond er 2 keer, dus heb ik er maar 1 van verwijderd. (:P) Mijn beide Lybra's hebben dat gekraak trouwens ook, dus zal een kwaal blijven. ..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Unread post by Hans8V »

Ik denk dat het kraken dus van de stabilisatorstangrubbers komt? Dat is volgens mij geen bekende kwaal, maar eerder een normaal slijtage onderdeel. Als die rubbers er altijd al onder zitten is slijtage dus niet meer dan normaal. Gewoon (laten) vervangen, het rijdt zonder kraakjes veel lekkerder!
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Unread post by karel »

Over het nut van vervangen van krakende stabilisatorstangrubbers wordt verschillend gedacht. Het kan ernstiger problemen maskeren en dat kan een argument voor vervangen zijn, Maar ik heb de indruk dat het geen klein ingreepje is, waarbij heel wat overhoop gehaald moet worden en in mijn ervaring is de diva daar niet blij mee. Het is geen APK afkeur punt en niet onveilig. Je kunt het niet horen als de auto wat vaart heeft. Het is alleen duidelijk hoorbaar bij stapvoets rijden op een behoorlijk hobbelige weg. Ik ben wel benieuwd wat andere forumleden betaald hebben voor deze reparatie. Ik heb er vanaf gezien en heb daar geen spijt van. Het probleem openbaarde zich voor het eerst bij 100K km, en nu 400K kilometer verder is het zeker niet erger geworden, en vaak lange tijd niet hoorbaar.
Adriana
Posts: 2
Joined: 15 Oct 2016, 14:58

Re: Gebruikerservaring na ruim 10 k km

Unread post by Adriana »

Ik ben een Alfa-rijder, nu mijn 15e alfa, maar op zoek naar een Thesis.
Volgens mij heeft de thesis veel overeenkomsten in het onderstel met een Alfa 166.
Ik heb vanaf 2000 tot eind 2017 enkel types 156 gehad, met dezelfde geluiden/klachten/kraken.
Verschillende keren rubbers en draagarmen vóór vervangen.
Is geen afkeur, maar wel irritant, kijk maar eens op een Alfaforum.

Ik las je revieuw over je Thesis, klinkt goed.
Ik ben op zoek naar een 2,4 JTD 185 Pk of een 3.0 /3.2 op gas. Ik woon op Gran Canaria, maar dergelijke "dames" zie je hier niet.
Op dit moment staat er één te koop hier, voor veel te veel geld.
Mijn vorige Alfa was een Duitse 156 sportwgon 2.4 JTD 20V dezelde motor zit ook in de thesis. Is een supermotor, veel koppel en erg snel. Ik heb hem verkocht toen ik ging emigreren van Duitsland naar Gran Canaria, 356.000 km, olievrij en een verbruik ... woon werkverkeer 1:24 !! max snelheid op die route 70km. Maar toch, ik heb genoten van die auto. Mijn vrouw mist hem ook. Ik heb nu een Alfa 147 1.6 twinspark. Rijdt prima,is ook wel zuinig, maar wat mis ik dat koppel, vooral hier in de bergen.
Ik zoek nu in Duitsland en Italie. Misschien heb je nog aankooptips voor mij?
Gaag een pb
willembloemendal@gmail.com

Met vriendelijke groet en nog veel goede kilometers!
Willem Bloemendal
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”