Accu trekt leeg

Discussie en vraagbaak over Thesis
pyv
Posts: 16
Joined: 29 Dec 2016, 13:55

Accu trekt leeg

Unread post by pyv »

Zit sinds februari jl nieuwe accu in, heb linkerremklauw verwisselt achter en heb dus stekker achter bekleding in kofferruimte moeten losmaken,dit was in april jl. heb de bekleding vast gezet pas gisteren 31 mei en dag erna accu kompleet leeg, verdenk schakelaar van kofferverlichting , maar waar zit deze ? Accu was kompleet leeggetrokken .Kreeg kofferbak niet meer open en sleutel niet meer uit contact . Om koffer evt manueel via deurslot te openen. Heb hem nu via motorruimte moeten starten . Dynamo spanning bij accu gemeten is 13.98 volt . Lancia thesis 24jtd 2005
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Accu trekt leeg

Unread post by Marcithesis »

Zie E learn bijlage De kofferbak ontgrendeling en verlichting worden aangestuurd door M063 regeleenheid. Deze bevind zich links in de kofferbak achter het paneel. Wanneer de kofferbak voor een langere tijd geopend blijft schakelt M063 de verlichting uit. Wanneer je de verlichting ervan verdenkt dat de accu leeg getrokken wordt zal je de body computer uit moeten lezen. Als ontgrendelschakelaar kofferdeksel I011 is ingedrukt en het kofferdeksel opent, dan zendt handgreepschakelaar F055 een massasignaal naar regeleenheid bagageruimte M063 (pen 26, stekker F). Deze schakelt met een minsignaal van pen 1, stekker D bagageruimteverlichting G040 in, die wordt gevoed vanaf de accu (+30) via zekering F32 in zekeringen- en relaiskast onder het dashboard B002. Groeten, Marc
Attachments
m063 kofferontgrendeling.png
m063 kofferontgrendeling.png (57.1 KiB) Viewed 1207 times
m063 kofferontgrendeling module.png
m063 kofferontgrendeling module.png (73.69 KiB) Viewed 1206 times
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
pyv
Posts: 16
Joined: 29 Dec 2016, 13:55

Re: Accu trekt leeg

Unread post by pyv »

Dank voor het snelle antwoord, zal deze week de auto laten uitlezen, het resultaat en of oplossing zal ik laten weten , daar ik dit nooit aan de hand heb gehad, ik heb de auto al 9 jaren , en heeft mij nog nooit in de steek gelaten, gebruik hem altijd alleen op lange stukken. Moet eigenlijk deze week er weer 600 km mee rijden , maar ik wil eerst zekerheid hebben !
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Accu trekt leeg

Unread post by Huib »

Wij hebben sinds een aantal dagen de originele Fiat reader voor alle Fiats, Alfa's en Lancia's tot 2015.
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: Accu trekt leeg

Unread post by karel »

ik heb een paar keer een probleem gehad dat direct na het sluiten van de portieren, spontaan een leeslampje in de achterste plafondunit inschakelde. Dat had dan een lege accu tot gevolg. het was dan wel mogelijk het lampje met de hand weer uit te schakelen. Overdag was het vaak moeilijk te zien of de fout zich voordeed. voor ik de fout kon vinden, verdween ze even spontaan als ze gekomen was
Maurice Morrisz
Posts: 36
Joined: 03 Jul 2016, 22:17

Re: Accu trekt leeg

Unread post by Maurice Morrisz »

Heb ooit kabelboom gehad in de Thesis die klem zat in de rails van de linker-voor-stoel. Kabel kwam bloot te liggen en zodoende een lekstroom.
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Accu trekt leeg

Unread post by Hans8V »

Tip om de contactsleutel toch uit het slot te krijgen: net voor het sleutelgat zit een palletje dat ingedrukt kan worden waarbij de sleutel in de stand 'uit' toch er uit te nemen is...
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”