Cruise Control functie valt uit

Discussie en vraagbaak over Thesis
KEv
Posts: 34
Joined: 06 Mar 2011, 19:12

Cruise Control functie valt uit

Unread post by KEv »

Wanneer ik het contact aanzet zie ik de melding dat de functie Cruise Control aan staat. Ook zie ik in het display links boven het betreffende teken hiervoor staan. Alles lijkt dus in orde.

Ga ik vervolgens rijden dan valt deze functie na 1 of 2 minuten uit (dus voordat ik Cruise Control kan instellen) en krijg ik de functie niet meer aan. Ook zie ik op de plaats van het Cruise Control teken de temperatuur verschijnen (zoals het hoort als je de functie uitzet met de handel). Maar als ik de handel zelf op en neer beweeg dan komt de functie niet terug en kan ik vervolgens dus niet met Cruise Control rijden. Heel vervelend!

Heeft iemand dit eerder gezien? Wat zou dit kunnen zijn?


Groeten,
Kees
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Cruise Control functie valt uit

Unread post by Marcithesis »

Niet eerder gezien. In het instructieboekje bladzijde 202 en 203 staat het nodige omschreven over storingsmeldingen en onder welke condities de cruise control uitschakelt.
Diagnose apparatuur aansluiten en uitlezen lijkt mij de eerste stap.
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
KEv
Posts: 34
Joined: 06 Mar 2011, 19:12

Re: Cruise Control functie valt uit

Unread post by KEv »

Vandaag laten uitlezen (goeie tip!) en het zou zitten in een defecte dubbele remlichtschakelaar. Daar zou dan de cruise control functie door kunnen uitvallen.

Heb een nieuwe besteld om later deze week te kunnen vervangen. Even nog zonder cruise control doorbijten dus.

Kees
FransB
Posts: 31
Joined: 22 Feb 2012, 13:28

Re: Cruise Control functie valt uit

Unread post by FransB »

Ik heb de storing gehad toen mijn EPB ontmanteld was (nadat hij vast had gezeten. Na montage van de nieuwe EPB's was de storing ook verdwenen.

Groet,

Frans.
Lancia Gamma sedan, B-coupe, B-HPE, Thema IE Turbo, Kappa 2.0SW, Kappa 2.4SW aut, Thesis 3.0 Emblema Comfortronic.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”