comfort tronic of automaat

Discussie en vraagbaak over Thesis
Cashforce
Posts: 27
Joined: 18 Jun 2016, 22:50

comfort tronic of automaat

Unread post by Cashforce »

Heeft de diesel een automaat of ook een comfort tronic?

Op het moment dat ik hem niet in de P stand zet maar mijn contactslot uitdraai terwijl hij nog in bijvoorbeeld D staat komt er een schok. Dat doe ik nu natuurlijk niet meer maar de vraag is waarom want bijvoorbeeld met een golf 7 dsg GTE (mijn vrouw heeft die auto) kun je hem uitzetten zonder schok. Is een comfort tronic iets anders dan een automaat bijvoorbeeld een gerobotiseerde versnellingsbak?
Lancia Thesis 2.4jtd Emblea automaat grigio cellini

website johnovergeld.nl
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: comfort tronic of automaat

Unread post by de Wit »

Een DSG in een aangepaste manuele transmissie, een automaat is een volautomatische transmissie.. Comforttronic / Selespeed zijn gerobotiseerde transmissies.
Als ik het goed heb, heb je nu in 1 bericht al 3 verschillende typen bij de kop :)o . Ikzelf heb nooit een gerobotiseerde bak of automaat gereden dus geen idee verder .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: comfort tronic of automaat

Unread post by Marcithesis »

De situatie is anders dan wanneer bijvoorbeeld de motor afslaat met het contact aan in de drive stand. Het kan zijn dat de bak blokkeert als wat gebeurd in de P stand. Ook kan de EPB in werking treden. De conditie waaronder dit plaats vindt is anders dan wat de fabriekant omschrijft in het manual. Het lijkt mij beter om die te volgen.
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”