Waar in onderhoud

Discussie en vraagbaak over Thesis
Cashforce
Posts: 27
Joined: 18 Jun 2016, 22:50

Waar in onderhoud

Unread post by Cashforce »

Ik heb mijn Lancia bij Milano gekocht. Natuurlijk waren er wat dingetjes die niet in orde waren maar daar was de prijs ook na en ik heb natuurlijk niet goed opgelet omdat ik verliefd was op mijn Thesis.

Gelijk de auto voor onderhoud naar http://www.autoromeo.nl gebracht. Aardige en bekwamen mensen die werden aangeraden door Milano. Dat ik in Huizen woon en zij in Nootdorp zitten mag de pret niet drukken want Lancia is een aparte auto. Grote beurt gedaan 840 euro. De auto zorgde voor een rookgordijn als je gas gaf. Nu hebben zij de EGR klep vastgezet wat zou zorgen voor wat minder koppel onderin. Heb dat niet gemerkt maar het roken is opgehouden.

Heb ondertussen 12000 kilometer gereden met de Thesis en ben zeer tevreden.
Lancia Thesis 2.4jtd Emblea automaat grigio cellini

website johnovergeld.nl
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Waar in onderhoud

Unread post by gergely »

John,
elders in dit forum is het eea geschreven over het toevoegen van 2-takt olie aan de dieselbrandstof om de pomp te smeren en om een schonere verbranding te krijgen... Ik heb dat ca 50.000km lang gedaan tot grote tevredenheid!
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
nadjaji
Posts: 87
Joined: 25 Mar 2014, 12:51

Re: Waar in onderhoud

Unread post by nadjaji »

Mijn auto rookte ook behoorlijk bij snel optrekken. Ik ben een rustige rijder en een monteur vertelde mij dat de roetfilter verzadigd kan raken als je (te) rustig rijdt. Hij adviseerde om 1 keer per maand een paar kilometer (5?) te rijden op 4000 toeren. Dit doe ik dus nu 9even handmatig in z'n derde versnelling) en het rookprobleem is in rook op gegaan ;)
Thesis 2.4 Multijet 220HP chiptuned - 2008
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Waar in onderhoud

Unread post by gergely »

Rondje naar de ooster buren geeft dubbele vreugd: jij een schone motor...zij de heerlijke lucht van een diesel die schoongestookt wordt;)
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Cashforce
Posts: 27
Joined: 18 Jun 2016, 22:50

Re: Waar in onderhoud

Unread post by Cashforce »

Prima plan ga de 2 takt olie doen plus naar de Zuideeburen voor het freude am fahren
Lancia Thesis 2.4jtd Emblea automaat grigio cellini

website johnovergeld.nl
HBP
Posts: 361
Joined: 21 Nov 2012, 16:04

Re: Waar in onderhoud

Unread post by HBP »

Ik zit al heel lang met mijn auto's bij Auto Europe Italie in Hem. kleine garage maar het bloed wat bij die gasten door de aderen stroomt is de kleur van de Italiaanse vlag.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: Waar in onderhoud

Unread post by Stupendo »

Ik zit al heel lang met mijn Lybra en Spider bij Van Neerijnen in Utrecht. Mannen met kennis van zaken en liefhebbers. Naast mijn Lybra hebben ze nog twee Lybra's in onderhoud en volgens mij tenminste 1 Thesis.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”