Welke banden op Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Maurice Morrisz
Posts: 36
Joined: 03 Jul 2016, 22:17

Welke banden op Thesis

Unread post by Maurice Morrisz »

Ik ben aan nieuwe banden toe op mijn thesis (16 inch). De vorige eigenaar heeft bezuinigd dus heb ik nu banden waarvan ik het merk maar niet noem ;-)

Graag advies welke banden te nemen.4 seizoenenbanden zijn op zich handig om zodoende altijd legaal in Duitsland te rijden. Doel is om rond de € 85,- ps uit te komen. Zat al even te kijken naar Nokian, Vredestein of Nankang. Vooral met Nankang heb ik de laatste jaren erg goede ervaringen. Zodoende..

Groeten, Maurice
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by Hans8V »

Tja, Pirelli natuurlijk!!!
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by karel »

Ik heb goede ervaringen met Michelin energy saver.
Zijn wat duurder, maar gaan veel langer mee, stil en beter brandstofverbruik - en ja, dat is merkbaar.
inc10521
Posts: 480
Joined: 09 Mar 2010, 12:33

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by inc10521 »

Ik heb zelf goede ervaringen met NEXEN n'priz 4s banden. Kosten haast niet, zijn iets minder comfortabel misschien. maar et 16inch valt dat waarschijnlijk niet eens op.
Verder heb ik mijn set nooit gewisseld en inmiddels een 70.000 verder nu de voorbanden aan vervanging toe zijn (Rustige rij stijl met een diesel, snelweg kilomters)

Achter zit nog een 4,5mm profiel op...
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
marcel/KAPPA
Posts: 98
Joined: 22 Dec 2008, 00:35

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by marcel/KAPPA »

Absoluut voor de KAPPA de Michelin Energy Savers Met de KAPPA bijna 350.000 km gereden en
we gaan gewoon verder en dus een aantal verschillende banden gehad. De KAPPA loopt met de
Michelin's bijna 1 op 13.
Zal met de THESIS niet veel anders zijn.
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by karel »

met de JTD 2.4 op Michelins, iets harder opgepompt dan het instructieboekje zegt (2.7 achter en 2.5 voor) haal ik op de rit Amsterdam - midden Frankrijk makkelijk 1 op 17 gemiddeld. Ik rij niet (veel) harder dan de toegestane snelheid.
Op andere banden haalde ik 1 op 16. Dat betekent op een bandenleven van ongeveer 50.000 km - achter wat langer, voor wat korter - een besparing van 184 liter. Dat is grofweg 200 euro.

De Michelins 'mogen' dus 50 euro per stuk duurder zijn op grond van de gerealiseerde brandstofbesparing.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: Welke banden op Thesis

Unread post by Rino »

Maurice,

ik heb jaren Vredestein Ultrac Giugiaro gehad. Goede band, comfort, veilig, mooi design en ook nog van Nederlandse makelij.
Pirelli had ik ook maar die sleten veel harder.
Ondertussen ook een setje van Michelin versleten. Meer geld uitgeven aan Michelin vind ik zinloos. Verhouding prijs/kwaliteit is niet oké.

Ik was tot nu toe het meest onder de indruk van Vredestein (heb ik ook als winterband en daar blijf ik bij).

Nu liggen er sinds kort 4 stuks Uniroyal Rainsport 3 banden op. Comfort is plus en wegligging lees veiligheid heel goed. Dit is een echte regenband en staat de Thesis heel goed. Ze maken wat meer lawaai maar dat is in de goed geïsoleerde Thesis geen punt.

Brandstofverbruik volgens bandenmerk ? Hoe meet je dat ? Veel belangrijker is de bandenspanning (maandelijkse controle, herinnering in het agenda v/h Connect, toch) : voor 2,7 en achter 3,1 inclusief 0,3 bij warme banden.

Van vierseizoenenbanden geloof ik nooit dat ze in elk seizoen dat zullen doen wat je er van verwacht als het kritisch wordt. Wat ik wel geloof is dat we maar één leven hebben. Zorg voor een goede zomerband en een goede winterband. Het contact van de auto met de weg is slechts 4 maal de grootte van jouw hand.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Groeten, Rino
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”