cylinder nummers

Discussie en vraagbaak over Thesis
Thesis62
Posts: 9
Joined: 15 Mar 2016, 16:22

cylinder nummers

Unread post by Thesis62 »

Waarde Thesisrijders,

Ik heb een probleem met een bobine. Volgens de uitlezing van de obd is de bobine van cylinder 1 defect. Nu kan ik nergens vinden welke cylinder nr. 1 is. (Ik vermoed de achterste rij links. Dus lastig bereikbaar...) Ik heb een 3.2 V6. Wie weet het zeker?
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Re: cylinder nummers

Unread post by Robkg »

Je telt vanaf de distributie zijde, volgens zit de 1e links voor, als je het niet voor de lancia V6 kan vinden... voor een Alfa V6 is het zeker te vinden. Maakt niet uit welke V6, in basis zijn ze hetzelfde (de 2,5 / 3,0 / 3,2)
------
K SW 2.4 Automaat '98
Thesis62
Posts: 9
Joined: 15 Mar 2016, 16:22

Re: cylinder nummers

Unread post by Thesis62 »

Bedankt!
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: cylinder nummers

Unread post by lanciathema.nl »

Ik wil niet betweterig overkomen, maar volgens mij zit nr1 linksachter naast de distributie. Bij mij was nr5 stuk en die zit in het midden aan de voorzijde. Ik had geluk. Al is het vrij eenvoudig om bij een Thesis de inlaat uit te bouwen. Bij een eerste serie V6 Kappa was dat wel een ander verhaal.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Thesis62
Posts: 9
Joined: 15 Mar 2016, 16:22

Re: cylinder nummers

Unread post by Thesis62 »

Je hebt helemaal gelijk, hij zit daar! Nu heb ik waarschijnlijk meer bobines kapot. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt?
De computer gaf nu ook een storing op cylinder nr. 4 aan. Het gekke is dat de auto koud perfect loopt en eenmaal warm op 5 poten gaat lopen bij stationair en weinig gas.maar ook weer niet altijd, dus het lijkt me ook sterk dat het een verbrande klep is. Eenmaal op toeren gaat het beter. Het probleem doet zich voor op benzine en op (pas inbebouwd) gas. Dus een brandstoftoevoer probleem kan het niet zijn lijkt me. En ik heb alle bougies vervangen met de beste NGK platinum.
gerrit
Posts: 249
Joined: 26 Dec 2008, 10:22

Re: cylinder nummers

Unread post by gerrit »

het was beter gelyk gas bougies te monteren bobines komen heel vaak voor verbrande klep met een thesis op gas nooit meegemaakt
Thesis62
Posts: 9
Joined: 15 Mar 2016, 16:22

Re: cylinder nummers

Unread post by Thesis62 »

Als het goed is zijn het gas bougies.
En het probleem deed zich al voor voordat ik nieuwe bougies monteerde. Het was de reden dat ik in eerste instantie aan een defecte bougie dacht. Bedankt voor je reactie.
gerrit
Posts: 249
Joined: 26 Dec 2008, 10:22

Re: cylinder nummers

Unread post by gerrit »

dan bobines van 4 5 6 als die goed zyn wisselen met 1 2 3 dan kun je de foute er zo uithalen
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”