"Koplamp komt uit spatbord" tijdens remmen...

Discussie en vraagbaak over Thesis
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

"Koplamp komt uit spatbord" tijdens remmen...

Unread post by marsray »

Vorige week de kunststof montageplaat van de koplamp vervangen, deze was helemaal gescheurd en houdt daarom de koplamp niet meer vast.
Kunststof helemaal door midden en ophangpunten volledig afgebroken. Plaat bij Tuynder besteld en alles zit weer als gegoten. Komt dit vaker voor of zou de auto schade hebben gehad op het rechterscherm? Is overigens niets van te zien. Wel een lekker karweitje, afschermplaat wielkuip moet eruit..

Het is dat ze zo mooi is.....

Gr
Marcel
Attachments
20150821_170333_resize.jpg
20150821_170333_resize.jpg (213.39 KiB) Viewed 232 times
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: "Koplamp komt uit spatbord" tijdens remmen...

Unread post by de Wit »

Voor wat ik zo in de loop der jaren heb opgedaan aan kennis hier is het niet een typisch kwaaltje van de Thesis. Als ik je foto bekijk krijg ik ook het vermoeden dat er in ieder geval een hoop kracht op de zijkant van de oude houder heeft gestaan waardoor deze gebroken is. Aanrijding ? Durf ik niet te zeggen.. Maar ik geloof je gelijk dat het een "HelluvaJob" was om het te vervangen.. Neem anders een Lybraatje joh, kun je ook zo goed bij, zeker bij de 5 cilinder types >:D< .
Kidding natuurlijk.

Wel bedankt voor je bijdrage , zeker vanwege de zinvolle toevoeging dat dus de wielkuip eruit moet :(
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
mvmersbergen
Posts: 108
Joined: 12 May 2009, 21:56

Re: "Koplamp komt uit spatbord" tijdens remmen...

Unread post by mvmersbergen »

Hallo Marcel,

Ik heb ook een keer gehad dat aan één kant dat de lamp eruit kwam, was gelukkig een kwestie van goed vastzetten (zat er niet goed opgeklikt). Of dit door schade kwam weet ik niet zeker, ik heb wel het vermoeden dat mijn auto een keer deels is overgespoten aan die kant.
________________________________
2003 Lancia Thesis 2.0 Turbo, Squadra Tuned
2003 Lancia Phedra 7 zits
2015 BMW 2 Gran Tourer 7 zits
inc10521
Posts: 480
Joined: 09 Mar 2010, 12:33

Re: "Koplamp komt uit spatbord" tijdens remmen...

Unread post by inc10521 »

Het is helaas wel een Thesis kwaaltje...
Bij het ontwerpen van de auto is er veel gebruik gemaakt van kwalitatief goede merken om de auto zo goed mogelijk te maken. (TRW maakt de automatische handrem, Siemens is verantwoordelijk voor de NIT en Hella voor de koplampen)
Het ontwerp is zo sterk als de zwakste schakel. Het Chinese plastic afscherming van de motor scheurt van ouderdom (en eigenlijk altijd aan de bovenkant) en Hella heeft "dezelfde" leverancier gevonden voor het kunststof van de slede waar de koplamp in zit... En bij Siemens zijn ze vergeten wat verstevigingen aan te brengen zodat de printplaten niet kunnen "bewegen" en daarom komen er haarscheurtjes in waardoor je NIT allerlei rare dingen kan doen....

Maar het blijft een heerlijke auto om in te rijden :)
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”