Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Discussie en vraagbaak over Thesis
maarten@familiesnelders.nl
Posts: 14
Joined: 16 Aug 2018, 15:07

Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Unread post by maarten@familiesnelders.nl »

Hallo, Wanneer ik het raam van de bestuurdersdeur omhoog wil doen dan gaat dit niet vloeiend zoals bij de andere portieren maar moet het raam geholpen worden om werkelijk dicht te gaan. Heeft iemand ervaring met deze klacht? Moet ik de boel open maken en het raammechanisme gangbaar maken of kan ik beter gelijk een nieuwe raambedieningsmotor bestellen? Met vriendelijke groet, Maarten
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Unread post by Hans8V »

Het mechanisme is een combi van een motortje, staaldraad, wieltjes en geleiders. Aangezien het motortje het nog wel doet kun je de boel nakijken of er ergens een draad van een wieltje is afgelopen, maar dat komt meestal door slijtage waardoor je uiteindelijk toch een nieuw mechanisme nodig hebt.
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
maarten@familiesnelders.nl
Posts: 14
Joined: 16 Aug 2018, 15:07

Re: Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Unread post by maarten@familiesnelders.nl »

Dank voor de toelichting. Ik begrijp dat smeren dus niet echt veel zal gaan helpen.
maarten@familiesnelders.nl
Posts: 14
Joined: 16 Aug 2018, 15:07

Re: Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Unread post by maarten@familiesnelders.nl »

Ik heb het hele mechanisme vervangen en nu werkt het perfect natuurlijk. Bij een nadere inspectie van het oude mechanisme bleek dat er water in de elektromotor zat en dat hij daardoor vol prut zat. De rest van het mechanisme wat perfect.
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Raam bestuurdersdeur gaat slecht omhoog

Unread post by Hans8V »

Dat oude mechanisme kan zeker nog iemand van pas komen!
En heb je het oude motortje schoon en gangbaar kunnen krijgen? Een reserve exemplaar is altijd handig!
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”