Opendeurdagen Lancia (België) : 13 en 14 september 2014

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Opendeurdagen Lancia (België) : 13 en 14 september 2014

Unread post by Koen »

Op 13 en 14 september zijn er, in België, Opendeurdagen van Lancia.
Tot hiertoe heb ik nog geen bericht gekregen van BUGA garages [size=small](provincie Antwerpen)[/size] [size=small](ik sta ergens in hun bestand)[/size], noch van Garage Van Brempt [size=small](Lier)[/size] [size=small](mijn vrouw staat daar ergens in het bestand, en mijn e-mail adres hebben ze ook al eens gekregen :)) (Edit : zij hebben gisteren mondeling bevestigd dat zij dit WE ook Opendeur houden. Misschien passeer ik er eens. Benieuwd hoeveel en welke Lancia's er zullen staan (naast Alfa, Jeep en Peugeot...)[/size] .

Misschien is het de laatste Opendeur ?
Om nog rap vanalles kwijt te geraken ?
Of te testen of Lancia nog bestaansrecht in België heeft (buiten Italië) ?

Wat wordt er gepresenteerd [size=small](volgens de mail van Lancia België [nlapestaartjenews.lancia.be] )[/size] :
- de nieuwe Lancia Ypsilon Elle (met Alcantara / leder interieur (zetels / bekleding)
- de Voyager
- dat was het...

Gisteren even binnengestapt bij de Jeep / Lancia garage in Turnhout.
Er stond 1 (verkochte) Ypsilon op het gelijkvloers, helemaal achteraan, nadat je een hele verzameling Jeep's gepasseerd was.
Op de 1e verdieping [size=small](= helft van het gelijkvloers, soort mezaninne)[/size] stond 1 Ypsilon.
Voor de rest leeg, m.u.v. oude posters en banners met o.a. de 5 Lancia's op een rij die tot voor kort te koop waren.
Van de verkoper kreeg ik spontaan (tu) een brochure met de recente prijzen in.

Buiten stonden 1 Ypsilon 2dehands met zo'n 35.000 km op en 1 Delta met zo'n 15.000 km op.
Beide uiteraard diesels... België 8-)
Binnen de omheining stond nog een Ypsilon Titanium versie (motorkap, dak en koffer in "geborsteld" zilvergrijs-met-strepen).

Wat me opviel, bij thuiskomst, vergeleken met de vorige prijslijst :
- geen Ypsilon 1.2 LPG meer verkrijgbaar
- de enige 0.9 Twin Air met handgeschakelde versnellingsbak is de CNG versie (enkel in Gold versie)
- wil je geen CNG, dan is de 0.9 Twin Air enkel nog te verkrijgen met DFN
- ESP en bandenspanningscontrole systeem standaard
- alle types zijn duurder geworden t.o.v. van de prijslijst van januari (250 tot 460 €)

O ja : zondag is het ook Open Monumenten Dag in Vlaanderen.... ::o
Misschien kan Lancia daar bij aansluiten, volgend jaar ? :D
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”