Autosalon Brussel

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
User avatar
Koen
Posts: 848
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Autosalon Brussel

Unread post by Koen »

Woensdag laatstleden ben ik naar het Autosalon in Brussel geweest.
Het was een zogenaamd 'klein' salon, d.w.z. dat de nadruk op bedrijfswagens en lichte vracht ligt.
Ook 2 'paleizen' (ja zo noemt dat op de Heyzel) waar zware vrachtwagens werden tentoongesteld (niet toegankelijk voor iedereen).

Lancia stond op de Heyzel met de al enkele jaren meegaande zwarte stand en achteraan een kleine bar (voor wie is die eigenlijk ?) .
Links van Lancia, stond Jeep (ook een donkere stand) en rechts Alfa Romeo (witte stand).
Fiat stond in een ander 'paleis'. Iveco in nog een ander.
Ferrari stelde enkel tentoon tijdens de zogenaamde "Dream Cars" dagen (extra ticket te kopen, bovenop de gewone toegang). Maserati zou er niet staan ? (ik ben niet gaan kijken naar die "Dream Cars")

Lancia had van elk type dat ze nog verkopen, 1 wagen meegebracht.
Indien je een prijsofferte / idee wilde krijgen, werd je geholpen aan de hand van de folder van het model waar je meer over wou weten.
Maar redelijk vlug werd er naar de laptop gegaan, om een exactere bepaling te krijgen.
Er zijn immers zoveel "packs" te verkrijgen, dat het resultaat heel anders kan zijn dan wat er in de folders staat.
De internetverbinding was niet 100%. Of ligt het aan het trage programma ?
De Delta diesel is tegenwoordig goedkoper dan de 1.4 benzine. (Gold 1.4 voor zo'n 21.000 €, de diesel voor minder dan 20.000 €)
Moeten ze in België van een hoop diesels vanaf ? [size=small](de kleinste 1.4 is in België al een hele tijd niet meer leverbaar, wel in NL)[/size]

Op de Fiat stand was de 500 L met 4 stuks goed vertegenwoordigt. Vooral de 'Lounge' is heel mooi vanbinnen door het gebruik van leer. (zo'n 21.000 € voor de 1.4)
Qua gebruiksgemak en ruimte : te vergelijken met de Roomster die mijn vrouw nu heeft.
Interieur kan Skoda niet aan tippen : dat is eenvoudig, grijze en zwarte plastic, ruwe stof als armleuning in het portier, fantasieloze print op de zetels.
De Golf 7 gebruikt een iets andere zwarte plastic, met fantasieloze zetels en iets minder ruwe armleuningen en een kleine koffer.
De Audi A1 is het summum : een nog iets andere zwarte plastic, nog altijd even ruwe stoffen armleuning in het portier en dezelfde knopjes als in de Skoda.
Genoeg VAG voor de rest van het jaar gekeken.

Nu naar : de Opel Mokka en Adam.
Naar de Mokka gekeken : SUV à la Qasqai : niet 'my cup of coffee'.
De Adam : ik vrees een concurrent voor de 500. Leuke kleine 3-deur.

De Mini : in gaan zitten, maag keert van die lompe kilometerteller in het midden, terug uit stappen.
Daaag Mini, tot nooit meer zolang die belachelijke ronde wijzerplaat daar staat.

Mercedes A : ja, dat is wel wat......maar duuuuuuuuuuuuuuuur. Dus toch niet.

De DS 3 Cabrio stond er met lederen en Alcantara interieur.
Hallo Lancia : waarom niet op de Y 5-deur ? Kaas van het brood laten halen door al de rest ?
Zelfs de Renault Megane 5-deur kan je met mooi lederen / Alcantara interieur bestellen voor een mooie prijs. Die Megane had ik nog nooit gezien : valt heel goed mee qua model !

De Lexus CT 200h : speciale editie, met leder en bamboo en navigatie etc, voor zo'n 29.000 €. Basismodel is zo'n 28.000 €.
Na uitleg van een informant (geen verkoper), krijg je een Usb stick mee. Ik heb de stick nog niet uitgeprobeerd.
Idee voor Lancia ? Hun website doet het bij mij toch nooit deftig : configurator werkt nooit naar behoren, langzaam, etc.
Maar folders is uiteraard wel leuk om in te bladeren en op te krabbelen en op te rekenen :)
[size=small](Mocht iemand opperen : koop eens een nieuwe computer --> ook niet op de computer op het werk : dat is een splinternieuwe en razendsnelle. En ook daar is de Lancia site een kleine ramp)[/size]
Toyota Auris 5-deur hybride : nieuw model, mooie lijn, mooi interieur. Het lederen toch. Prijs : van 24.000 tot 29.000 €

De mooiste modellen ?
De HY van Citroen :) en hun Tub concept, de rode VW T1 extra lang (met een 60-tiger Porsche racewagen op) op de stand van een TV zender.
En de MIA electrische wagen :)


Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
w de buck
Posts: 49
Joined: 23 Dec 2008, 13:40

Re: Autosalon Brussel

Unread post by w de buck »

hallo
met zo een samenvatting hoefde ik niet te gaan kijken,mooi gedaan.
ciao walter
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”