Foppen stoel airbags

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bas K

Foppen stoel airbags

Unread post by Bas K »

Ik ben mijn handbediende alcantara interieur aan het wisselen voor lêah.
Het elektrieke leren interieur heeft (helaas) geen stoelbags. De alcantara zetels zijn wel voorzien van deze plofzakken.

Om nu de melding van het dashboard kwijt te zijn. En wel een werkende bijrijders bag te hebben zal ik de kappa voor de gek moeten houden.

Er zitten onder de bijrijderszitting twee airbag aansluitingen. Ik neem aan dat eentje detecteert of de stoel bezet is of niet. Dit voor het wel of niet ontsteken van de bijrijders bag bij een aanrijding????

Wie kan dit bevestigen / ontkennen???

Kan ik deze stekker gewoon kortsluiten? Ofwel het systeem laten denken dat de stoel altijd bezet is. Ik heb liever dat bij een frontaaltje de zak afgaat als er niemand op de stoel zit dan vice versa...

De andere aansluiting is naar ik aanneem voor het afvuren van de bag?

Wat moet ik doen om de zaak te foppen??? De stekker van de bag kortsluiten met een weerstand heb ik wel eens vernomen. Is dit waar?? En met welke weerstandswaarde dan?


Wie heeft hier de JUISTE info over???

Alvast bedankt,
Bas
Alessandro

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Alessandro »

Dat kan door een weerstand te plaatsen die dezelfde waarde heeft als de airbag, simpel he?

Cordiali saluti/Groeten Alessandro Monni
Rik

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Rik »

Op mijn werk gebruiken ze regelmatig een "airbag dummy" kabelsetje.
Ik zal morgen of vrijdag eens kijken waar dat ingekocht wordt en wat het kost etc.etc..
Hier alvast een soort voorbeeld.
http://my350z.com/forum/body-interior/3 ... stock.html
Bas K

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Bas K »

Hey Rik,

Ik hou me aanbevolen!!! Proberen is leuk. Maar tis altijd te laat als je er achter komt dat t niet werkt. Of dat je iets verkeerds doet...

Alvast bedankt,

Bas
Rik

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Rik »

Bas, bij BCS Recaro kan je een airbag "dummy" switch setje kopen. Ze werken prima want op mijn werk worden ze regelmatig gebruikt maar zijn niet goedkoop (+/- 30 euro ofzo??
ik weet het niet precies meer. Ben vergeten het na te kijken...
BCS Recaro
Kathodeweg 5
1627 LK Hoorn
0229 285025
Bas K

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Bas K »

Rik,

Bedankt ik ga er achteraan!

Bas
Dino1970
Posts: 72
Joined: 24 Mar 2010, 20:31

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Dino1970 »

Beste Bas,

Is dit nog gelukt? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem..... een lederen interieur gekocht zonder airbags, en dat moet in de plaats komen van een alcantara interieur met airbags...
Ik hoor graag van je

mvg Dion
kappa 2000
Posts: 67
Joined: 10 Feb 2013, 09:52

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by kappa 2000 »

een weerstand van 2ohm even aan de laptop resetten en klaar weerstand kost 15ct per stuk
Dino1970
Posts: 72
Joined: 24 Mar 2010, 20:31

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by Dino1970 »

Dank je, ga ik proberen!

Resetten zal (hopelijk) niet nodig zijn want er is (nog) geen foutmelding; ik bedacht me als ik de accu loshaal, een 15 minuten wacht, de kabels van de stoelairbags loshaal en de weerstanden in de plaats zet, vervolgens de accu weer aansluit dat ik er zonder foutmeldingen mee wegkom.
kappa 2000
Posts: 67
Joined: 10 Feb 2013, 09:52

Re: Foppen stoel airbags

Unread post by kappa 2000 »

klopt moet je wel kijken op welke 2 pinnetjes de weerstand zet want je heb 3 aansluitingen (tu)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”