kachelmotor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter(1)

kachelmotor

Unread post by Pieter(1) »

In januari heb ik mijn kachelmotor laten vervangen. Oude was uitgebrand. Blaast sinds die tijd weer flink wat lucht. De laatste tijd meen ik te horen dat ie een beetje een brommig geluid maakt. Hoor dit zo?
Volgens mij was dit aan het begin niet het geval. Het kan toch niet het motortje zijn. Is nagelnieuw. Andere oorzaak misschien? Wie weet het. Hij blaast nog steeds prima.
martin

Re: kachelmotor

Unread post by martin »

Pieter,
Zullen wel van die dingen in zitten die uit een boom komen dan krijg je onbelans brommen dus.
Gr.Martin
Pieter(1)

Re: kachelmotor

Unread post by Pieter(1) »

Uit een boom? Bedoel je houten onderdelen?
martin

Re: kachelmotor

Unread post by martin »

Ja , bladeren.
ivo post

Re: kachelmotor

Unread post by ivo post »

Hallo Pieter,
Heb precies hetzelfde meegemaakt. Aanjager vervangen en nu bromt ie soms, niet altijd. Lijkt bij de stappenmotor te zitten. Mijn monteur treft hem telkens als ie niet bromt.

Ben benieuwd,

Ivo.
M.J. Evers

Re: kachelmotor

Unread post by M.J. Evers »

Pollenfilter verstopt?
Pieter(1)

Re: kachelmotor

Unread post by Pieter(1) »

Dank jullie wel voor de tips.
Heb het pollenfilter schoongemaakt. ( moet binnenkort een nieuwe in). Bladeren verwijdert uit de behuizing.. En ja hoor...... geluid is weg.
Wat een beetje onderhoud kan doen.
Pieter
Percy

Re: kachelmotor

Unread post by Percy »

Hoi Pieter,

mag ik weten wat jij ervoor betaald hebt? Bij mij was de kachelmotor in Italie uitgefikt. Heb inmiddels een goede gebruikte van Gerrit gekocht en zelf ingebouwd. Ben er wel 5 uur aan bezig geweest maar hoefde niet mijn airco los te koppelen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat een garage hiervoor rekent!

Er kwam trouwens wel een stofzuigerzak vol bladeren en troep uit het gedeelte onder je raam!
M.J. Evers

Re: kachelmotor

Unread post by M.J. Evers »

Hey Percy, kun je vertellen hoe je dat hebt gedaan? In Duitsland zit een mannetje die het ook in 4 uur doet zonder de airco af te koppelen, hij wil alleen niet zeggen hoe hij dat doet. Wellicht kun jij een en ander verklaren?
Pieter(1)

Re: kachelmotor

Unread post by Pieter(1) »

Hoi Percy

Volgens mij heeft die grap mij een 600 euro gekost. Bijna allemaal werkloon. Zo'n motortje kost bijna niets. De airco moest wel aan de kant en worden bijgevuld. Weer extra kosten. Daarom schrok ik ook toen dat ding weer rare geluiden begon te maken. Was nog niet echt over de schrik van de kosten heen...

Nee die Kappa is een pracht auto maar heeft mij al aardig wat duiten gekost. Wilde alles in orde hebben en heb hem helemaal opgeknapt. Maar goed rij nu alweer bijna een jaar zonder problemen. Dus moet niet janken. Het blijft immers een ervaring om met dit ding over het asfalt te gaan.

Wat betreft de vraag van M.J. Evers. Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit zelf hebt geflikt.

Pieter
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”