kachelmotor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Skin
Posts: 85
Joined: 23 Jan 2009, 15:11

Re: kachelmotor

Unread post by Skin »

Percy,

Het is inderdaad effe werk, vooral het zoeken naar wat er nu precies los moet . . . .
6 uurtjes al met al, maar hij draait weer, en hopelijk voor heeeeel lang.

Gr. Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Skin
Posts: 85
Joined: 23 Jan 2009, 15:11

Re: kachelmotor

Unread post by Skin »

He Aldo, het kan inderdaad! Het is me van de week gelukt! 6 uurtjes, maar snort weer als een nieuwe ;-)
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

Re: kachelmotor

Unread post by Percy »

Mooi!
Wel wat werk maar spaart een hoop tijd uit!
franklin
Posts: 2
Joined: 03 Feb 2009, 10:58

Re: kachelmotor

Unread post by franklin »

bij mij is de kachel motor zondag jl ook verbrand een rare gewaarwording als je ineens rook uit de gaten ziet komen en geen pretje metdeze koude dagen dus als ik zo de reacties heb gelezen vrees ik grote vrese ,dat het de zoveelste pittige rek wordt. het is een heerlijke reis wagen maar ik denk dat dit toch mijn laatste lancia is geweest. gr franklin
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: kachelmotor

Unread post by Space »

Ach, nooit leuk natuurlijk als zoiets gebeurd maar wees blij dat je geen Volvo hebt! (td) De meeste auto's zijn net zoals veel vrouwen, ze kosten altijd net iets meer als dat je gedacht had>:D<
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1338
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Martin
Posts: 121
Joined: 21 Dec 2008, 18:41

Re: kachelmotor

Unread post by Martin »

Ik heb er ook al vele gedaan maar ff de airco leeg halen dan 3 uurtjes schroeven dan airco vullen en klaar !!
Maar ja als je een airco vulstation hebt dan gaat dat veel makelijker en sneller.
stefanensaskia
Posts: 41
Joined: 18 Oct 2010, 03:36

Re: kachelmotor

Unread post by stefanensaskia »

Hallo,

ik heb een kappa 2.0 v5 bj 98 .... nu met dit winterweer de volgende klacht.
auto starten en als ik daarna de kachel aanwil doen komt er een hele harde gil uit de zekeringkast onder de voorruit, daar waar je ook de pollenfilter verschoont. kachelradiateur ziet er super uit, polenfilter was extreem vies en in de bak eronder veel takjes etc.... als ik een tik op het deksel geef is de gil weg totdat hij weer een nachtje stilstaat en daarna weer aanmoet.

is dit een relais ofzo wat kapot is? dr zitten een stuk of 4 grijzen, 1 gele, een paar zekeringen van behoorlijke amperres.

wie oh wie kent dit probleem?

vriendelijke groet,

Stefan

P.S afgelopen week de kachelmotor compleet los gehad, ook zonder aan de airco te komen, alles goed doorgeblazen en er kwam veel rommel uit. koper draden zijn nog perfect en het gebrom is uit de aanjager. hopende dat het gegil ook weg zou zijn. Niet dus vanochtend weer het gegil toen ik de kachel aandeed, dit x niet de motorkap opengedaan en een dreun op die kap gegeven, maar de kachel uitgezet en weer aan en weg is het gegil. Verveen dat ie dit alleen doet als het zo koud is buiten, en de rest van de dag doet ie normaal, tot ie weer een hele dag stil gestaan heeft in de vorst en dan begint het weer.

Heb de afgelopen maanden de auto opnieuw getectyleerd, grote beurd gegeven , nieuwe accu en alle zekeringen nagelopen etc.... nu dus de complete kachelmotor + pollenfilter ruimte schoongemaakt en nieuwe pollenfilter erin.

Wie weet wat dit gegeil kan zijn, wordt er gek van, alles heb ik voor deze auto over , maar als je alle opties gehad hebt en het probleem is niet weg dan begin je radeloos te worden. Hij staat momenteel op economisch aangezien de airco onder de 4 graden niet werkt, dus als ik de kachel aanzet heeft ie niets nodig met de airco lijkt mij omdat die niet ingeschakeld staat in het infocenter.

Graag heel graag een antwoord op mijn vraag.

Vriendelijke groet,

Stefan
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: kachelmotor

Unread post by jdebeer »

Misschien ijsafzetting in de kachelmotor ?
Als het gillen alleem maar komt als het vriest wijst het wel een beetje in die richting.
Zou kunnen dat bij de as en/of lagers van de kachelmotor wat water zit wat bevriest. Als je deze as dan wilt laten draaien wringt het een paar toeren en loopt redelijk soepel als het weer los zit.
Hopelijk op te lossen met wat WD40 in het lager spuiten. Of demonteren en goed laten drogen bij de verwarming.
Rchv
Posts: 18
Joined: 02 Feb 2009, 22:51

Re: kachelmotor

Unread post by Rchv »

Waar zit dit pollenfilter, is dat onder het rooster bij de ruitenwissers?
stefanensaskia
Posts: 41
Joined: 18 Oct 2010, 03:36

Re: kachelmotor

Unread post by stefanensaskia »

bedankt, ga er komend weekend mee bezig ...

zal de afloop binnenkort posten.

Trouwens, vandaag bij de lancia dealer geweest voor een interieur sensor, die achter het roostertje zit bij het contactslot in de buurt.

Is niet los te krijgen, alleen met compleet infocenter.

Wie heeft nog een losse liggen? of een infocenter ( waar ie middels een kabel aanvast zit ) tegen redelijke prijs?

Groeten
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”