middenconsole

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Ad Farla

middenconsole

Unread post by Ad Farla »

Sinds een paar maanden ben ik de (hele) trotse eigenaar van een Kappa SW 2.0 1997. (Na een Dedra 2l diesel turbo intercooler en een Dedra1.8 benzine uitvoering had ik hier al jaren mijn zinnen op gezet)
De oorspronkelijke eigenaar is duidelijk een liefhebber geweest. Dit blijkt uit de vrijwel nieuwstaat van het interieur. Afgezien van wat steenslag is er niets aan de auto te zien.
Omdat er nu zo'n dikke 190.000km opzitten, leek het me een wijs besluit om de distributieriem en spanwiel te laten vervangen door een vriend/monteur.

Ik zit nu in een fase dat er wat interieurlampjes de geest aan het geven zijn, dus ik wil ze allemaal vervangen.(Met name die van de asbak, gezien het feit dat ik nogal een zware roker ben en gezien de geringe afmetingen van de asbak is het in het donker een kunst om je as erin te krijgen)

Goed, vlot aan de slag! De inbusjes van het ventilatierooster bovenop de middenconsole losgedraaid en het rooster verwijder. Daarna waren de blazertjes aan de voorzijde aan de beurt. Geen probleem! De grote schroeven van de "houten" sierlijst losgedraaid en de schroefjes achter de asbak.
Hierna kon ik het houten gedeelte naar voren trekken, doch niet geheel verwijderen doordat dit gedeelte gemonteerd is onder de console die tussen de tussen de zittingen zit.

O.k., ik ben wel wat gewend..stug doorzetten. Het leer van de pook omhoog, schroeven losgedraaid. De bediening van de spiegel verwijderd, evenals het munthoudertje inclusief de schroeven hieronder. Het element is nu bijna los. BIJNA is nog niet voldoende om de middenconsole te verwijderen. En verder is er op het eerste gezicht (op 't tweede ook niet) niks meer om los te draaien.
Ik vermoed nog dat het zwarte knopje onder de handrem ook een schroef is en ik vermoed dat de console verder naar achter (richting de tweede 12V aansluiting) ook nog op ingenieuze wijze vast zit.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit loskrijg?
Tevens wil ik graag weten hoe de ventilatieroosters links en recht vastzitten (geklikt???Ik durf er niet echt aan te trekken!)

Bedankt voor iedere bruikbare reactie!
Hans

Re: middenconsole

Unread post by Hans »

Het dopje onder de handrem is inderdaad nog een schroef. De laatste(n) (één of twee, ik weet het niet meer) zijn te bereiken door het geribbelde rubber in het pennenvakje eruit te pulken, dit zit gelijmd, achteraan beginnen te trekken. Nadien kun je het weer vastlijmen met Loctite 401 o.i.d.
De ventilatieroosters zitten geklikt, maar ik heb zelf alleen de rechter eruit gehad, de linker was geen beweging in te krijgen (zitten ook de schakelaars van de lanpen in, dus link) en het wieltje zit toch achter de stuurrand.

Succes
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”