diesel

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
bram

diesel

Unread post by bram »

Heeft iemand ervaring in een kappa-diesel? Zijn dat betrouwbare motoren?
Autobedrijf de Linge

Re: diesel

Unread post by Autobedrijf de Linge »

Beste Bram,

Allereerst is het raadzaam te weten of we het hier hebben over een 2.4 TD of een 2.4 JTD (Comman-rail) systeem.

Zoals je begrijpt zijn dit twee totaal verschillende diesel systemen, ook kwa onderhoud en rijgenot.

Terugkomend op de motor kunnen we stellen dat er geen structurele problemen mee zijn. Dus als het onderhoud netjes conform is uitgevoerd voorzie ik geen grote problemen. Let wel op hoe de koud start is hiermee kun je redelijk de technische staat mee beoordelen.

Veel succes met de aankoop van deze auto

Autobedrijf de Linge
bram

Re: diesel

Unread post by bram »

maar is de 'oude' diesel in vergelijking met de common rail veel onderhoudsgevoeliger?
J.Vermeulen

Re: diesel

Unread post by J.Vermeulen »

Nou mechanisch niet echt maar het dieselsysteem natuurlijk wel.

Want er zijn bij inmiddels klanten die met hun Kappa JTD 300.000 km hebben gereden zonder enig onderhoud aan het Comman Rail system. Dus niet nieuwe verstuivers/ pomp na 150.000 km.

Dus zoals je begrijpt is het Comman Rail echt het super systeem ook kwa rijgenot want die hebben echt koppel.

Veel succes

Jeroen Vermeulen
al

Re: diesel

Unread post by al »


Bram,

Ik zelf heb een 2,4 JTD met slechts 14.000 km. Een alfa met dezelfde motor heeft bij 180.000 de r\turbo eruit geblazen. Dit is een bekend probleem bij deze motoren. Kijk naar het versie nummer van de turbo. Versie 1 hield het slechts 100.000 uit en werd door de fabriek vervangen. Inmiddels heeft men al versie 6. Kosten voor vervanging zijn +/- 13.00 euro (excl montage).

Mijn JTD is getuned door modena in oude tonge. Dan geeft de motor 170 PK / 400 Nm. Pas dan komt een kappa van zijn plaats.


groeten
guus

Re: diesel

Unread post by guus »

je ervaring klopt
Bij 140.000 ging ook bij mij de turbo spontaan kapot en voor sw is het standaard vermogen echt ana de krappe kant. Zeker als hij bijvoorbeeld een caravan moet trekken in heuvelachtigterrein, is het bagger

Guus
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”