Koppeling stellen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

Koppeling stellen

Unread post by bart »

Hallo allemaal,

Ik heb 'nieuwe' 20V turbo gekocht in vrijwel perfecte staat. Eén van onvolkomendheden is dat de koppeling nogal diep zit. De eerste driekwart van de slag van het pedaal voel ik geen enkele weerstand, en pas bijna op het eind voel ik wat en ontkoppelt hij braaf.

Zodra ik het pedaal beweeg, beweegt de 'slaaf' cilinder op de bak ook, dus er zit geen lucht in. Zit er ergens een stelmogelijkheid (op de slaaf?) om de slaaf wat eerder te laten ingrijpen?

Bart
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

Re: Koppeling stellen

Unread post by bart »

Nader onderzoek bevestigt dat je de koppeling niet kan nastellen. Dat hoeft normaal gesproken ook niet.

Mijn 'nieuwe' kappa, onlangs in zuid Italië gekocht, heeft de laatste 18 jaar slechts 20k km gereden en was nog helemaal origineel. Inclusief de originele distributieriem, bougies, enz maar dus ook nog 20 jaar oude remolie.
In de hoofdcilinder van de koppeling zat een dikke zwarte klont vuil tussen de beide seals in. Alles schoongemaakt en voor de zekerheid ook de remmen even doorgespoeld. Aan de kleur van de remolie te zien kon dat geen kwaad! En nu koppelt hij weer als nieuw. Binnenkort ook maar eens preventief de hoofdremcilinder schoonmaken denk ik...
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Koppeling stellen

Unread post by Spy »

Bedankt voor het delen van je bevindingen!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”