achterschokdempers

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
fabian renzo
Posts: 50
Joined: 21 Oct 2010, 16:33

achterschokdempers

Unread post by fabian renzo »

heeft iemand idee of achterschokdempers van een alfa 166 op een K coupe passen? of dat ze misschien aan te passen zijn. Mijn K coupe zakt iets door..wat is de norm ongeveer? omdat ik veel K coupes toch iets zakkend zie . met vriendelijke groet, fabian
PeterD
Posts: 98
Joined: 14 Jul 2009, 08:45

Re: achterschokdempers

Unread post by PeterD »

Doorzakken heeft te maken met te zwakke veren, niet met je schokdempers. Ik heb dit jaar stuggere veren gemonteerd en dat doet de coupé goed!
fabian renzo
Posts: 50
Joined: 21 Oct 2010, 16:33

Re: achterschokdempers

Unread post by fabian renzo »

Ja klopt heb de schokdempers ook getest op een testbank , dempers zijn goed..maar kwam een setje van een Alfa 166 van 2002 en zien er als nieuw uit..en zijn getest als nieuw..dus dacht als ze passen koop ik ze...zodoende...nu heb ik gezien dat de Alfa 1 bevestigings gat heeft en de Coupe 2 onderaan de schokdemper...dacht als de slag goed is pas ik ze aan op de Coupe...kwestie van de steunen omlassen.....Waar heb jij ze laten verzwaren als ik vragen mag...en hoop geen rib uit mijn lijf..haha..groeten Fabian
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: achterschokdempers

Unread post by Huib »

Ik had begin van het jaar mijn schokbrekers al laten repareren. Ik had toen de originele veren terug gezet. Ik heb er best veel mee gereden sinds dien o.a. zoals het hoort een paar keer heen en weer naar Italië. Door Frankrijk en soms een stukje Zwitserland (Lausanne - Grote St Bernard pas) zonder tolwegen en dan kom je op wegen en weggetjes waar de Kappa coupé heel erg in zijn element is. In de loop van dat halve jaar zakte de Kc toch achter wat in. 2 cm te laag zo op het oog. Een week geleden heb ik achter ook hageltje nieuwe, stuggere veren gemonteerd. Sindsdien zit er ook al weer tegen de duizend kilometer op. Ik heb achter het stuur gezeten, rechtsvoor en rechtsachter. Briljant. Stiller, stabieler, veiliger en relaxter. Niet normaal dat een auto van ruim 20 jaar oud nog steeds veel beter rijdt dan de meeste moderne auto's. Nu rijd ik al 50 jaar op Lancia, misschien een beetje vooroordeel. Maar toch.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”