schokbreker achter

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
piet reinders
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2016, 17:15

schokbreker achter

Unread post by piet reinders »

beste vrienden, ik heb gisteren weer een Kappa Sw, diesel uit Duitsland gehaald, ze worden daar bijna weggeven, en ik vond m op ebay. Met de aanhanger en nog een echte wegenkaart, de tomtom liet het afweten, vond ik m in een moeras langs de Elbe, ca 100 km onder Hamburg, en, hoe is het mogelijk, het is een prachtige auto. maar zwaar, ik heb m er weggesleept met mijn Kappa Sw diesel, dezelfde natuurlijk, en was gisteravond te laat thuis om Messie te zien scoren. En het geluk was met mij, want vanmorgen, op weg naar het dorp hoorde en merkte ik opeens een hoop lawaai en getril achter. Ik ben voorzichtig teruggereden en de krik er onder gezet. Wat bleek: een gebroken veer rechts achter. Was het onderweg gebeurd was het leed niet te overzien geweest.
Maar nu mijn vraag? Wie heeft er nog zo'n schroefveer of weet hoe ik er aan kan komen. De hele veerpoot is niet nodig want de schokbreker is nog droog. Maar als ik een complete veerpoot moet overnemen is dat ook geen probleem.
En ik knoop er maar meteen mij vorige probleem aan vast, jammer genoeg zit er in de nieuwe (donkergroene) geen CD wisselaar, ik heb het even gehoopt, dus wie o wie heeft er nog een liggen.
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: schokbreker achter

Unread post by JackWess »

Welke wisselaar is dat?
Ik heb er nog 1 uit een Lybra liggen namelijk.


..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
piet reinders
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2016, 17:15

Re: schokbreker achter

Unread post by piet reinders »

Ha Jack, het is een Blaupunkt 7 612 001 419 er zit een kabel aan met een din-stekker male met 8 pinnen, 7 in een cirkel en een in het midden er kunnen 6 cd's in
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”