Andere velgen voor Coupe?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Andere velgen voor Coupe?

Unread post by Robkg »

Tijdens het opruimen van de garage bij mijn ouders, vond ik nog een hele mooie set velgen (met nieuwe banden) van m'n moeders oude Volvo. De velgen en banden hebben dezelfde maat, dezelfde steek en het naafgat is groter, maar daar kan een ring in. Alleen de ET is 46 (of 49) ipv 30. Past dit onder een Coupe?

Want de wielen komen dan dus 16 (of 19) mm verder naar buiten. Qua stoerheid zou dat wel kunnen, maar vraag me af hoe dat afloopt met het aanlopen/inveren (en ja, ik ben me bewust van de extra belasting op de lagers).
------
K SW 2.4 Automaat '98
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Re: Andere velgen voor Coupe?

Unread post by Robkg »

Iemand? 8-) Niemand ervaring met bredere wielen of wielen die verder naar buiten komen op een Coupe?
------
K SW 2.4 Automaat '98
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Andere velgen voor Coupe?

Unread post by koen_ »

Het is andersom, hoe groter de ET-waarde, hoe verder de velg naar binnen staat ...
of het past, hangt van de velgbreedte, de bandbreedte en de afstand tov je veer + schotel af , dat zul je moeten passen denk ik ..

Eventueel kun je in een dergelijk geval de ET aanpassen met spoorverbreders
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Re: Andere velgen voor Coupe?

Unread post by Robkg »

Aah, heb het dus altijd verkeerd gehard :D

De wielomtrek en bandbreedte is gelijk, dus dat zou gewoon moeten passen, mits juiste spacers, denk dat ik binnenkort andere wielen heb :D
------
K SW 2.4 Automaat '98
marmani
Posts: 98
Joined: 15 Dec 2009, 18:44

Re: Andere velgen voor Coupe?

Unread post by marmani »

Als het zulke mooie velgen zijn dat je ze onder een coupe wilt plaatsen moeten ze wel heel speciaal zijn. Mochten ze niet passen heb ik misschien wel belangstelling. Nadat ze mijn coupé gemolesteerd hebben ben ik een beetje lost :S en heb ik naast de kappa sw een volvo 960.
Lancia Kappa 2.0 turbo 16v
Alfa sei
Alfa 15sei
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Andere velgen voor Coupe?

Unread post by Spy »

Ik heb ooit volvo velgen onder een Kappa gehad. Heb daar toen ringen voor laten maken
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”