Verstellen ophanging + schokbrekers achter?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Verstellen ophanging + schokbrekers achter?

Unread post by Robkg »

Mijn achterwielen zijn na 30.000km nog niet heel erg versleten, maar wel flink aan het cuppen, hier had ik bij mijn winterbanden ook al last van.

Nu zitten er al zwaardere veren onder, maar ik ben bang dat de ophanging niet 100% is, aangezien de auto ooit een schade heeft gehad. Daarom ben ik benieuws in hoeverre de ophanding af te stellen is (sporing en camber).

Als 2e oorzaak zijn mogelijk de schokbrekers niet goed meer, tijdens het rijden heb ik daar nooit iets van gemerkt, maar met 3 ton en 17 jaar is het best aannemelijk dat de (originele) schokbrekers gaar zijn. Maar ik heb begrepen dat deze voor de Coupe niet meer, of heel moeilijk te krijgen zijn, klopt dit? Zo ja, weet iemand waar ze nog te krijgen zijn?
------
K SW 2.4 Automaat '98
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Verstellen ophanging + schokbrekers achter?

Unread post by Koos »

Mijn ervaring is dat het cuppen meestal veroorzaakt word door het type band ,mijn Kc staat nu op 280k ik ben ook bezig met nw schokbrekers ,de sedan schokbrekers zijn leverbaar ,maar die hebben een kleinere schotel ,mogelijkheid is de schotel op de nw schokbreker te lassen .
Wacht nu op antwoord van iemand die wat regeld in Italie,dus nog even geduld.
Als je de nw schokbrekers er onder hebt dan zou ik hem opnieuw laten uitlijnen.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”