Verlagen Kappa SW

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het verlagen van een Kappa SW? Ik vind genoeg verlagingsveren met/zonder schokdempers, maar alleen voor de sedan.
Mogelijk passen deze complete sets voor de sedan ook op de SW?

Groet
Marcel
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by fenpie »

Verlagen lijkt mij vragen om problemen bij een SW.
En die van een Sedan passen achter niet bij een SW.
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Hoi Fenpie,

In principe heb je gelijk, maar de auto wordt gebruikt voor een project om meetapparatuur - en signalen te bekijken in een automotive opleiding.
Het gehele interieur is verwijderd en omgebouwd naar kuipstoelen en binnenkort ook een rolkooi.
Er zullen straks demonstratierondes met de auto gereden worden om Data-Acquisitie aan een automotive opleiding te laten zien.

Ik heb begrepen dat de diameter van de achterveren bij een SW anders is als bij een sedan, verder heb ik, buiten de nivomat schokdempers, heb ik ook geen verschillen kunnen vinden.
Vandaar dat ik mij richt tot dit forum omdat hier genoeg mensen actief zijn met veel kennis van de kappa.

Groet
Marcel
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by Spy »

Je kunt achter sedan schokbrekers opzetten als je het bovenste gedeelte van de SW gebruikt.
Dan kan je de H&R veren van de sedan gebruiken. Technisch is dat mogelijk.
Attachments
veer sw.jpg
veer sw.jpg (54.11 KiB) Viewed 756 times
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Spy,

Bedankt voor de info, heb je dit zelf ook eens geprobeerd?
Het is moeilijk om exact te weten te komen waar nu de verschillen zitten in de veer/schodemper combinatie van de achterzijde van een SW of een Sedan.
Ik heb er ondertussen erg veel over gelezen, vnl ook op het duitse forum, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Groeten
Marcel
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Spy,

Bedankt voor de info, heb je dit zelf ook eens geprobeerd?

Het is moeilijk om exact te weten te komen waar nu de verschillen zitten in de veer/schodemper combinatie van de achterzijde van een SW of een Sedan.
Ik heb er ondertussen erg veel over gelezen, vnl ook op het duitse forum, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Groeten
Marcel
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by Spy »

Ja ik heb de schokbrekers zelf zo samengesteld. Maar ze zitten er nog niet onder want de huidige zijn nog goed.
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Spy,

Bedankt voor je reactie. Ik ga het er maar op wagen en een demper/verenset in duitsland bestellen. Als het gemonteerd is, dan zal ik mijn bevindingen met je (jullie) delen.

Groeten
Marcel

ps: ik mis eigenlijk mijn SW Turbo na verkopen aan een project best wel, misschien vind ik nog wel een héle mooie Turbo met weinig kilometers in binnen- of buitenland?
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by Spy »

en?
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Verlagen Kappa SW

Unread post by marsray »

Spy,

Heb een veren/schokdemperset besteld in duitsland, zo'n 2 weken geleden, moet het pakket nog ontvangen.
Het is voor een sedan en we gaan kijken hoe we dit om gaan bouwen. Zal nu niet lang meer duren hoop ik :)

Marcel
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”