kC binnenverlichting

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

kC binnenverlichting

Unread post by bart »

Hallo allemaal op dit deel van het forum.
Na ruim 8 jaar heb ik mijn ouwe trouwe gouden gamma berlina ingeruild voor een blauwe kappa coupe. Even wennen! Vooral aan al de gigantische bundels draden die her en der door de auto lopen. Bijna alles doet het; één van de dingen die het niet doet is de binnenverlichting. Ik weet nog maar weinig van kappas, maar wat ik lees is dat dit een bekend probleem is en vaak is terug te voeren op de derusloten. In mijn geval doet de binnenverlichting helemaal niets bij het openen van een og beide deuren. bij het openen van een deur geeft de computer wel meteen een waarschuwing. Alle individuele lampjes zijn heel, net als alle zekeringen.
Ik heb een paar vragen:
- Welke pagina/hoofdstuk van het enorme 6-delige (?) werkplaatshandboek kan ik een schema van dit deel vinden? (Ik vind wel de afzonderlijke lampjes, maar geen schemaatje)
- Is er een makkelijke manier om vast te stellen of de deursloten wel of niet de oorzaak van de storing zijn?

Een ander dingetje is de stoelverwarming. Als ik op het knopje druk gaat op het dashboard het lampje branden. Maar ik voel niets warm worden, ook niet na een tijdje. Dit geldt voor beide stoelen. Voor zover ik kan zien zitten alle stekkertjes erin. Beetje raar dat beide stuurunits stuk zijn? Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt.

Bart
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: kC binnenverlichting

Unread post by fenpie »

binnenverlichting is 99% zeker de schakelaars in de deursloten; gaan vaak kapot
stoelverwarming zou ik niet weten, maar origineel zit er volgens mij een relais tussen, hoor je wel iets klikken/inschakelen?
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Robkg
Posts: 78
Joined: 21 Nov 2012, 23:39

Re: kC binnenverlichting

Unread post by Robkg »

De relais van de stoelverwarming zitten rechts achterin de kofferbak (ja echt). De kans is groot dat in de zitting de bedrading gebroken is. Dit kan je het beste zien door de stekkers onder de stoel los te maken en de weerstand te meten.

Kan je uit mijn hoofd alleen niet vertellen welke draden je moet doormeten.
------
K SW 2.4 Automaat '98
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”